Iberische paarden, trippelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Iberische paarden, trippelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 18:46

Ik zet de topic hier, omdat ik nog paar mensen ken met dit probleem als ze gaan buitenrijden met hun Lusi of PRE.
Ik moet ettelijke kilometers gaan stappen met m'n Lusitanomerrie om ze in conditie te brengen (vermageren).
Als er een ander paard mee is, zijn er geen problemen bij het rijden, dan is stapt ze rustig en ik kan zelfs kop nemen, ze loopt overal mooi door met losse teugel.
Paard gaat nu heel mooi mee aan de hand (paar maanden geleden was ze erg nerveus in vreemde omgeving, tot steigeren toe), nu gaat het prima aan de hand als we alleen gaan stappen.
Als ik er in de terugweg even wil mee rijden (doe zo'n 15km te voet, dus wou gewoon eventjes rijden), dan gaat ze onophoudelijk trippelen omdat ze heel graag naar huis wil wellicht. Haar inhouden hielp niet, ze bleef trippelen. Dan liet ik haar even draven, maar dan wordt ze echt heel hevig en daarna is het zeker niet meer mogelijk om rustig te stappen. Als ik eraf stap, wordt ze weer rustig.
Doordat de merrie meerdere keren per week rechtdoor moet gaan stappen, heb ik niet altijd iemand om mee te gaan.
Zou ik dit trippelen kunnen oplossen?