Fjord bekijken waar op letten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jes_sam

Fjord bekijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 18:05

Hallo!

Morgen gaan mijn moeder, zusje en ik kijken naar een enter fjord hengstje!
Ik heb er super veel zin in, ben alleen benieuwd zijn er bepaalde dingen waar ik extra moet opletten bij een fjord?
natuurlijk weet ik dat je moet opletten op de standaard dingen, benen, rug ect allemaal correct zijn. En dat zal ik ook doen, maar ik heb nou eenmaal niet ongelooflijk veel verstand van de fjord dus weet niet of die ook kwaaltjes hebben ofzo. :+
Wat ik me dus afvroeg of er 'echte' fjorden kwaaltjes zijn waar ik op moet letten?

Groetjes :D

Anoniem

Re: Fjord bekijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:07

Let op de bouw van een fjord. WAT voor fjord wil je? nu is dat bij een jonger paard wat moeilijk te zien. Maar ik heb bijvoorbeeld een slankere en grotere 'sport-fjord' teminste zo noem ik haar. Omdat ze niet echt grof gebouwt is, wat heel veel fjorden wel zijn.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 18:08

Dit is een slanker model ;)

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:14

Blijft lastig bij jonge dieren, je weet nooit hoe ze zich gaan ontwikkelen. Heb sportieve typjes in behoorlijk brede fjorden zien veranderen. Je kan het wel wat inschatten.
Ik zou goed kijken of het dier goed kan bewegen, dan zit het met de bouw vaak ook wel goed.
En natuurlijk goed kijken hoe het reageert op mensen, andere dieren, de omgeving e.d. Nieuwe dingen/mensen kunnen spannend zijn, dat geeft ook niet, maar hoe gaat het daar mee om.
Hoe kijkt het dier uit zijn ogen, rustig of pittig, staat hij vooraan of houdt hij wat afstand en wat vind je dan zelf leuk?
En eventueel de ouders bekijken als die aanwezig zijn. Wat voor bloedlijn zit er voor en spreekt dat je aan. Is eigenlijk alleen te zeggen als je je behoorlijk in de fjordenbloedlijnen hebt verdiept.