Vraag over predicaat mejorante bij de PRE

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Claudienee

Vraag over predicaat mejorante bij de PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 12:42

Hoi,

Heeft iemand van jullie enig idee hoe ik er achter kan komen wat het predicaat mejorante precies inhoud? Of is er iemand die mij dit gewoon kan vertellen? Wanneer ik google vertaler loslaat op de spaanse tekst van het ancce, komt er helaas weinig nuttigs uit.

Improver speler
Het is een dier met 7 of meer jaar oud die is genetisch beoordeeld in het kader van de rand van de selectie, het verkrijgen van een algemene genetische index hoger dan het gemiddelde van de standaard bevolking (100) en een waarde groter dan of gelijk aan 0,6 herhaalbaarheid en voldoet aan de vereisten die zijn uiteengezet in het programma van de verbetering. Dit niveau van herhaalbaarheid voornamelijk doordat het aantal bedrijven van eigen exemplaar kan worden bereikt en hun kinderen of andere familieleden (broers, etc...) in besturingselementen levert.

Heeft iemand enig idee wat die 0,6 inhoud?
Als iemand mij hier meer over kan vertellen hoor ik het graag, je helpt me er enorm mee!

petraaken

Re: Vraag over predicaat mejorante bij de PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:44

F-AM --> BKR. Daar het om een Barok ras gaat heb ik dit topic naar het forum van deze rassen verplaatst omdat hier de meeste kennis zit van dit stamboek.

Cyrina

Re: Vraag over predicaat mejorante bij de PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 19:14

Register of Improver Breeding Stock: those horses in the Permanent Register that are aged 7 or over, have achieved a genetic index that exceeds the average for the population for the relevant characteristic or aptitude, with a minimum reliability and requirements according to the Breeding Program, may be included in this register.