Ik heb een paar maand geleden een merrie veulen van 5mnd oud gekocht.
Toen ik daar kwam om haar te halen stond ze samen met haar moeder in de box.
De verkopers hebben moeder & veulen uit de box gehaald en het veulen in de trailer gezet.
Dat ging niet helemaal zonder verzet maar ze stond er vrij rap in.
Toen ze er éénmaal instond raakte ze wat in paniek en zijn we gaan rijden.
De rit is best prima verlopen.
'S avonds toen we éénmaal thuis aangekomen waren, was ze helemaal bezweet en hebben we haar even in een afgezet stuk land gezet , naast onze merrie 's zodat ze even kon uitrazen & kennismaken.
Ze raakte helemaal in paniek en ging dwars door de draden heen.
( niet richting de merrie 's maar daar waar ze erin gekomen was )
We hebben haar snel weer terug gezet en mijn vriend heeft een extra hekwerk voor de poort gemaakt.
Het veulen heeft vanaf ze bij ons gekomen was tot 3 weken daarna bij onze jonge merrie proberen te drinken, wat de merrie overigens wel toestond maar er weinig te halen viel.
Het veulen bleef de jonge merrie overal aan de voet volgen en heeft al die tijd gehinnikt, écht dag en nacht.
We hebben wel 5 grote waterbakken in het land gezet maar ze begreep er de eerste dagen maar niets van.
Dat gaat nu wel goed.
Maar nu nog wil ze niets tot weinig van ons weten.
Ik heb nu in al die tijd dat ik haar heb alleen heel voorzichtig kunnen aaien, wat overigens wel goed gaat met een hek er tussen maar wanneer we het land opgaan loopt ze van ons weg.
Ze is ook totaal niet nieuwsgierig naar ons.
Ik heb er wel 3uur over gedaan om haar bij me te krijgen zodat ik haar halster af kon doen omdat
ze een grotere nodig had.
Nou is dat op zich niet erg hoor, ik ga een aantal keren per dag het land op om toenadering te zoeken.
Haar aandacht te krijgen of in ieder geval om een poging tot contact te maken.
Het komt ook allemaal wel goed met de tijd maar hierdoor ben ik me wel echt afgaan vragen of dit veulen überhaupt af gespeend is.
We hebben haar wel nog merriebrok gegeven vanaf het moment dat ze bij ons kwam.
Het zou fijn zijn, als iemand voor een beetje opheldering kon zorgen.
En als ik iets verkeerd gedaan heb hoor ik dat natuurlijk ook graag, daar kan ik alleen maar van leren.
Ik heb hiervoor ook twee veulens gehad dus dit is niet mijn eerste ervaring.
Die vertoonden niets van dit gedrag.
Bedankt voor het lezen.