Met een hengststarten zonder startkaart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

myrnaV

Met een hengststarten zonder startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 20:31

Hallo,

Ik heb in het verleden weleens wedstrijden gezien die werden georganiseerd door het Barokke paard en het AVS (arabische volbloeden stamboek). Hier mocht je ook starten met je hengst in de B en zo 11 winstpunten halen om bij de KNHS een startkaart aan te vragen (dan ben je L1+ 1 en mag je met een hengst starten).

Ik heb afgelopen jaar bij het AVS gestart met mijn hengst en vroeg mij eigenlijk af of het nog weleens gebeurt die twee stamboeken samen die een unieke manier hebben gevonden om toch met een hengst in de B te kunnen starten? Zou ik misschien mee mogen rijden bij de barokke wedstrijden of moet je lid zijn?

Suelza

Re: Met een hengststarten zonder startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:34

Tegenwoordig moet je minimaal L2 gereden hebben, om met een hengst te mogen starten.

Je kunt dit inderdaad via het AVS of via de barokke wedstrijden doen. Jij mag gewoon deelnemen aan Barokke wedstrijden, als jij een startkaart hebt.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:36

Het Nederlands Stamboek voor Tinkers heeft deze hengstenregeling ook en is daarmee de 3e partij hiervoor in Nederland. Maar heel simpel gezegd, dit is echt alleen voor Tinkers en zover ik het weet zijn de AVS wedstrijden enkel voor Arabieren en de Barokke wedstrijden dus alleen voor desbetreffende paarden.

Overigens is het geen 11 winst in de B, je moet echt in de B 10x winst hebben en 1x in de L1.

Suelza, daar heb je dus geen startpas voor nodig. Die kan je daarna aanvragen (als je L1 + bent geworden) en dan doorstromen, met behoud van die stand, naar de reguliere wedstrijden.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:47

Oh dat wist ik niet! Ik heb het nooit aan de hand gehad. Overigens moet je wel L2 zijn geweest:

In de KNHS disciplines dressuur, springen en eventing wordt voor het deelnemen met een hengst een startkaart verstrekt indien de deelnemer de leeftijd van 12 jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en de deelnemer geklasseerd is of is geweest in de dressuur klasse L2, het springen klasse L of de klasse M-samengesteld.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:53

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:53

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 20:26

Leonoor schreef:
Het Nederlands Stamboek voor Tinkers heeft deze hengstenregeling ook en is daarmee de 3e partij hiervoor in Nederland. Maar heel simpel gezegd, dit is echt alleen voor Tinkers en zover ik het weet zijn de AVS wedstrijden enkel voor Arabieren en de Barokke wedstrijden dus alleen voor desbetreffende paarden.

Overigens is het geen 11 winst in de B, je moet echt in de B 10x winst hebben en 1x in de L1.

Suelza, daar heb je dus geen startpas voor nodig. Die kan je daarna aanvragen (als je L1 + bent geworden) en dan doorstromen, met behoud van die stand, naar de reguliere wedstrijden.

Dank je wel dit beantwoord al mijn vragen :)

Ik wil hem graag veel mee nemen en samen veel kilometers maken want we zijn beide groen. We hebben afgelopen jaar niet veel gestart maar als we starten zaten we elke keer tussen de 177-179 en nu de laatste wedstrijd elke proef een winst punt :). Ik wilde daarom kijken of ik kon blijven starten omdat er dit jaar geen AVS wedstrijden meer zijn maar wil toch graag blijven oefenen.
Ik ga opzoek naar oefenwedstrijden, HC starten en clinics rijden. :D

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:56

Ik heb dit jaar via de Barokke wedstrijden mijn startpas gehaald.
Was met mijn vorige paard L1+10 en kwam dus inderdaad 1 wedstrijdje te kort (L2+1)

Daarom ben ik enkele jaren geleden de barokke wedstrijden gaan rijden. Je kan hiermee redelijk vlot je punten halen (mits je paard natuurlijk goed loopt) om zo door te kunnen richting de reguliere wedstrijden.
Helaas woon ik niet heel centraal in het land en waren de wedstrijden vaak ver weg. Het midden van het land zijn er regelmatig en daar ging ik wel heen maar naar het hoge noorden vond ik echt te ver. Hierdoor heb ik in totaal slechts een wedstrijd of 7 gestart maar daarin had ik ook mijn punten van B tot L1+1.

Je moet dan daarna wel contact opnemen met de KNHS want zo direct aanmelden lukt niet. Je moet namelijk al je protocollen opsturen/doormailen voordat je de toestemming krijgt. Deze dus goed bewaren!!

Verder weet ik niet of je op de barokke wedstrijden mee mag doen aangezien je geen barok ras hebt. Ik heb er tot nog toe nog geen andere paarden zien lopen. Wel is er een keer in Den Haag een gezamenlijke wedstrijd geweest van de AVS en Barokke paarden. Je zou even navraag kunnen doen.

Elise die regel klopt wel maar voor bepaalde rassen is een uitzondering gemaakt.