Hoe een paard voorstellen op de IBOP?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saral

Hoe een paard voorstellen op de IBOP?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 21:54

Hoi,

Volgende week dinsdag ga ik met mijn merrie naar de IBOP. Ik twijfel een beetje over de manier van voorstellen. Wat zien ze graag op een IBOP? Ik ben altijd erg op de ontspanning gericht, maar kan me op een IBOP voorstellen dat dit misschien een te braaf beeld geeft. Moet je dus een beetje meer op 'spektakel' rijden?

Ik snap dat het jury-afhankelijk is, maar ik hoor het graag als iemand wat algemene tips heeft.

Groeten, Sara

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:34

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:47

Hier ben je best laat mee. In jouw geval had ik eens gaan kijken hoe het in zijn werk ging maar dat gaat je niet meer lukken. Daarnaast kan ik niet opmaken of het om een spring- dressuur of Gelders paard gaat, ook daar zijn de eisen anders. Ook is het afhankelijk van de leeftijd. Van een drie-jarige wordt uiteraard minder gevraagd dan een 5- of 6-jarige.
Ik zou als ik jou was nu niet al te veel meer veranderen aan de manier van rijden anders kan je nog voor verrassingen komen.

NatasjavE

Re: Hoe een paard voorstellen op de IBOP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:54

Gelders Paard iig niet wantdie is later.

Wat belangrijk is om de natuurlijke kwaliteiten van het paard te tonen. Het is zeker niet hetzelfde als een dresuurproefje rijden.