Geweldig huis gezocht voor lieve shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vas

Geweldig huis gezocht voor lieve shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 20:03

Ik hoop dat ik het hier mag zetten, geen idee waar anders..?

Ik ben namelijk op zoek naar een geweldig huis voor een voskleurig shet ruintje van ongeveer 95 cm. Zijn naam is Choco

3 weken geleden heb ik hem gekregen van een vriendinnetje om mijn mini gezeldschap te houden tijdens de revalidatie van mijn veulen. De pony waar ze mee op het land stond werd plots weggehaalt en zo kwam mijn shetje alleen te staan. Ik ging op zoek naar een tijdelijk maatje en mn oude klasgenootje bood me choocje aan.

Het kwam goed uit dat het een ruintje was omdat hij dan de winter samen met mn hengstveulen zou kunnen staan. Was het eventuele "hengstveulen-uitprobeer-dekken" van mn veulen op mn kleine merrie shet en het afspenen ook gelijk opgelost. Prima oplossing, helemaal blij..

Helaas ben ik er deze week achtergekomen dat het nieuwe weiland waar ze deze winter moeten staan zo vreselijk nat is dat ze er niet op kunnen. Mn merrie en veulen zijn zondag teruggekomen uit de revalidatie maar ze accepteert hem niet. Ik heb geprobeert ze samen te doen maar de paddock is te klein voor ruzie, hij kan nergens heen en ik ben als de dood dat ze hem kapot trapt als ze hem in een hoek krijgt.
Hij staat nu dus weer met mijn kleine shetje op het hoge, droge stuk maar dit kan niet de hele winter.

Ik zoek dus een geweldig huis voor een geweldige pony..!
Het best zou hij met 1 of 2 ponies wonen in een vast groepje. Ik heb een filmpje van hem gezien dat hij hartstikke leuk speelt met een groot paard maar ik zoek toch liever iemand met een pony van zn eigen maatje.. (maar proberen kan natuurlijk altijd)
Bij mijn vriendin schijnt het continue vechten te zijn geweest met de andere shets en ik kreeg te horen dat het een echte draak is. Echter is hij hier ontzettend lief, een echte schat van een pony.. Mijn kleine merrie hoeft maar met haar oren te bewegen en hij volgt de orders op.. Met mn veulentje is hij ook helemaal top maar de merrie accepteert hem dus niet..

Ik wil wel echt een goed huis voor hem waar hij ook lekker buiten kan en gezeldschap heeft van andere..!! Iemand die met hem bezig gaat vind ik ook leuker dan als grasmaaier..! Mn dochtertje van 4 heeft op hem "gereden' en dat vind hij prachtig..!

Wie kan hem een gewedige huis geven..?!?

Groetjes Patricia

Afbeelding

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:18

Je kan het beste even een advertentie op de bokt markt aanmaken, want dit hoort hier idd niet thuis ;)
Werkt net als marktplaats; je kan categorieen etc. kiezen, advertentie typen en zelfs heel simpel foto's uploaden via bokt voor bij de advertentie. (als je slim bent kopieer je even de tekst die je hier hebt getypt en dat kan je dan gewoon in de advertentie plakken).
http://www.bokt.nl/markt/new

Wel een scheetje zeg, en wat zonde dat je hem toch weg moet doen.
Maar als ik zo zie hoe blubberig 't nu al is waar hij op de foto staat, is dat idd misschien wel de beste keuze ja.
Succes met de verkoop!

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 20:20

Oh dat is niet het weiland waar hij op dit moment staat hoor :) Als je dat al blubberig vind zal ik mijn land maar niet laten zien :')

Ik ga het dan even in de boktmarkt proberen..! Bedankt..!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:23

Vas schreef:
Oh dat is niet het weiland waar hij op dit moment staat hoor :) Als je dat al blubberig vind zal ik mijn land maar niet laten zien :')

Ik ga het dan even in de boktmarkt proberen..! Bedankt..!

Hier ook flinke problemen gehad hoor met blub, met een pad wat naar de schuilstal liep. 't leek net kleigrond, ze zakten er tot de knieen in weg.

Is nu helemaal opgehoogd, hoger dan het land zelf, met wit rivierzand, en helaas nog wel een ander gedeelte met gewoon zwart zand maar ook dat houdt zich prima. Heb daar nu een kleine paddock van gemaakt, scheelt toch weer wat.
Paddock is helaas wel echt te smal vind ik zelf (wel lang) en wat te klein voor 2 shetten en een Welsh A vind ik, dus krijgen ze toch een klein stukje wei opzij er bij v/h winter.

Succes!

Vas

Re: Geweldig huis gezocht voor lieve shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 20:28

Ja dat heb ik hier ook..! Ik heb al zand erop gegooid, 10 kuub voor de paddock en het looppad maar het werkt gewoon niet, het word drijfzand lijkt wel.. De paddock is nu bestraat en zelfs dat verzakt nog door de drab wat eronder ligt..
Ik kan ze er niet oplaten en het land verhogen of draineren is geen optie omdat het mijn land niet is..
Het komt allemaal niet zo lekker uit :(

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 21:32

Ehm....als ik hem in de boktmarkt heb geplaatst.. Hoe kan ik mn advertentie dan weer terugvinden..? Ik wil even iets aanpassen namelijk..

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:45

Aan de linkerkant in het menu staat een kopje 'mijn advertenties'. Daar klik je in de lijst je advertentie aan, dan bovenin een tabje 'bewerken'.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:48

Ik geloof dat er laatst nog iemand opzoek was naar een leuke shet die OHZ beleerd is.. Ik weet eigenlijk niet zo snel meer wie dat was..

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 22:06

Jammer, dat zou ik wel leuk voor hem vinden namelijk..! Of hij echt beleerd is durf ik niet te zeggen maar mn dochtertje kan er wel gewoon op zitten en als ik hem dan aan een halstertje meeneem loopt hij braaf mee..

*Edit : Judith bedankt..! Ik had dat niet gezien..! Het is gelukt..!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:25

Aangezien het topic nu op de boktmarkt staat -goed gedaan TS, daar hoort het namelijk ook-, hier nu een slotje.