Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Heb geen zin in een 2de Jessica

Ik wil gewoon een correct gebouwde cob met het beetje extra. Iets zoals Charlotte eigenlijk
Is echt helemaal een type dat ik in de fokkerij wil
Dan juist betere benen (week gekoot) en een iets rechtere rug. Nog net dat tikje zwaarder etc. Dus echt nog net dat beetje meer.
julian schreef:Er zijn heel veel goede paarden in NL en belgie van zeer goede fokkers die nog een baasje zoeken, voor erg leuke prijzen!
Met gekende ouders en een liefdevolle opvoeding, zodat je weet wat je in huis haalt.![]()
Veel veulens en jaarlingen die daar vandaan komen, kennen nog erg weinig, en zijn vaak zo uit de weide getrokken.

julian schreef:Er zijn heel veel goede paarden in NL en belgie van zeer goede fokkers die nog een baasje zoeken, voor erg leuke prijzen!
Lepel schreef:Ik heb van de zomer een Tinker gekocht daar in Ierland ....komt volgende week bij mij thuis aan.....
Wil je nu zeggen dat dit niet een fijn paard voor mij zou kunnen zijn, Julian ?
Dus ga jij ervan uit dat mijn paard automatisch een 2e Jessica is ...
Rare gedachtengang hoor !
Als men dat wil doen , een paard importeren , dan is daar toch niets mis mee ? Je moet ook absoluut geen oogkleppen ophebben als je wat wilt gaan kopen en alles goed bezien ....
De Molenhoek vraagt advies over importeren , laten we ons dan ook bij dat onderwerp houden .....

uiteraard kan je ook op je strepen staan en iets op papier laten zetten, eisen dat je het paard kan aanraken en "testen", maar dan valt wel meteen meer dan de helft van de potentieel te koop staande paarden af