[KG] witte manen bij een fjord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muztang

[KG] witte manen bij een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 00:28

Ik heb even een vraag.
Waar komt de witte kleur van de manen vandaan?
Ik heb begrepen dat fjorden bijna altijd bay dun met pangare zijn.
Dus eigenlijk zijn ze bruin met wildkeur, maar waar komt het wit in de manen dan vandaan?
Maar als je naar andere bay duns kijkt zie je vaak niet die witte manen en soms een heel klein beetje.
Komt dit van het pangare gen?

En werkt dit dan weer alleen in combinatie met dun?
Want bijvoorbeeld de exmoor pony met pangare heeft ook geen wit in zijn manen.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 13-10-12 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Muztang

Re: [KG] witte manen bij een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 20:36

Heeft iemand enig iemand?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:44

Een fjord is een wildkleur, volgens mij hoort het gewoon bij de kleur dat er lichtere manen bij zitten. Tenminste dat heeft mijn bijrijdknollie ook :D (= een wildkleur zwarte/ grullo hoe je het maar wilt noemen) Het is trouwens niet persee een wildkleur bruin. Want je hebt ook nog Gra ((bijna) hetzelfde als wildkleur zwart), Rodblakke (wildkleur vos), ulsblakke en nog wat anderen die ik allemaal niet weet. Alleen een kvit (= perlino/ cremello) is misschien niet wildkleur maar dat durf ik niet te zeggen. Die draagt iig wel het gen.

Jeskim

Re: [KG] witte manen bij een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:52

Je mist alleen nog de Gulblakke, wildkleur vos met creme gen erop. Ulsblakke is wildkleur bruin met het cremegen. Wildkleur bruin noemen we trouwens een Brunblakke.
Kvit is een gewoon wildkleur fjord met dubbel cremegen, dus inderdaad kan dan een perlino of een cremello zijn, maar de basis wildkleur zit daar nog wel in.