Nakomelingen van Riverman

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flyskyhigh

Nakomelingen van Riverman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 13:30

Wie heeft er een nakomeling van de Kwpn hengst Riverman die geboren is in 2003?
Als je er een hebt wil je er dan ook een foto bij doen?
Laatst bijgewerkt door petraaken op 24-02-14 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

Annenas

Re: Nakomelingen van Riverman geboren in 2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:07

Mijn ruin Wox is een nakomeling van Riverman en is nu 9 jaar dus geboren in 2003 als ik het goed heb.
foto:
Afbeelding

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 05:49

Wij hebben een Riverman gefokt uit een indoctro merrie.
Hij is als veulen verkocht naar zeeland en vervolgens op een stal terecht gekomen. Laatste wat wij van hem weten is dat er 2 zusjes zijn die met hem rijden.
Zijn stamboek naam is Averman
Deze zag er met 3jr zo uit:

Afbeelding

Dit is zijn moeder

http://www.eenhoarnenstap.nl/Foto%20albums/album/slides/IMG_0981.JPG

Flyskyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 13:33

leuke paarden zijn dat geworden zeg!

kent iemand toevallig ook het paard weldon? van riverman?

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:43

MerrickLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 08:43

Hoi ik zie dat dit topic al heel lang stil is maar mijn verzorgpaard is ook een riverman nakomeling uit 2003
Ze heet Wendy en is nu 10 jaar.
Dit is haar afstamming :
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1481281
Dit is Wendy:
Afbeelding
Afbeelding
Hoop dat het topic weer een beetje actief word !x

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:23

Hee! Leuk! Een riverman :D

Ik heb er ook een, niet uit 2003, maar van 2008. Zou het leuk vinden om de nakomelingen te vergelijken!

Voor foto's, zie profiel en topic's in m'n onderschrift.

Ik kan anders ook een nieuw algemeen nakomelingen topic aanmaken, hopelijk komen er dan meer eigenaren op af! Hier in de regio lopen er nog 2, maar verder zie je ze weinig.. En ze zijn zo knap!

MerrickLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:09

Wat leuk! Wendy heeft een heel lief karakter met een goed tempo! Haha ze kan veel bokken! We weten niet waarom ze dit doet maar er zit echt geen kwaad in!

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:17

Ik heb een riverman uit 2004 een ruin en nu m2 dressuur.
Ik heb hem gekocht toen hij 6,5 wat en hij kende weinig
Heb hem toen een 3/4jaartje gereden en heeft toen weer 1 jaar stil gestaan ivm met zwangerschap en familie omstandigheden
Heb hem nu 2 jaar weer actief gereden en ben toen ook wedstrijden gaan rijden.
Heeft veel prijzen en kringtitels gewonnen en loopt vaak 2 winstpunten in een proef en een paar keer 3
Ik ben helemaal blij met een riverman
Van het voorjaar naar het z (is dus 10 maar webben er maar 2 jaar overgedaan om in het z te )komen
Ik zal binnenkort een foto plaatsen
Ze lijken wel veel op elkaar vooral de koppies

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:20

Ik heb getemd om de topictitel te laten aanpassen :) want het is niet alleen voor nakomelingen uit 2003.

Gaaf dat je zo'n fijn paard eraan hebt ziezo! Ben erg benieuwd naar foto's!

Mijne is ontzettend lief en braaf! Zal nooit bokken of steigeren.. En dan ook nog heul knap :D vind ik :P
Maar schrikt wel vaak, er gebeurt dan niet veel, maar ze is wel rillerig en houdt niet van vreemde mensen die haar aanraken.. Heel baasgericht (vind ik erg leuk :D )

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:40

Deze schrikt ook snel en is ookmwel wat rilllerig.als hij iets eng vind schuilt hij het liefst achter me.maar inmiddels durft hij alleen met mij het bos in.ik stem ook op titel veranderen .alle riverman zijn welkom

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:43

Mijne schrikt ook erg snel, er hoeft maar een voetganger langs te komen en t is al rennen :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:50

Een vriendin van mij heeft ook een Riverman merrie..dat is zachtjes gezegd absoluut geen gemakkelijke. Ontzettend sensibel!!! zal eens kijken of ik een mooie foto kan maken.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:12

Het sensibele heeft riverman blijkbaar aan z'n nakomelingen gegeven.. Wel fijn dat het herkenbaar is, wellicht kunnen we elkaar dan tips geven :D

Ben ook heel benieuwd naar een foto Elisa2!

Vind het jammer dat Riverman zo ver weg staat, ik had hem graag eens in het echt willen zien!

Mijn merrie is heel sensibel.. Daar ben ik vorige week ook voor naar Tristan Tucker geweest en hopelijk kan hij ons in een aantal trainingen verder helpen. Ze schiet er niet vandoor, maar elke keer spanning, wat je dus ook terugziet in de punten en protocollen...
Wat bij haar heeft geholpen was: Springen en Eventing! Ben gewoon begonnen voor de lol, maar inmiddels flink de smaak te pakken, ze doet het erg leuk!

Maar, vandaar voor het eerst L2 gestart, en helaas 2x geen winstpunt, weer door spanning... Zo jammer... Maar buiten gaat bij haar wel 100x beter dan binnen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:26

Dan is ze zeker meer ontspannen? die merrie van mijn vriendin heeft ook zoveel spanning..ook in dr lijf etc. En heeft ook heel erg last van angsten...verlatingsangst..een soort achtervolgings angst en angst voor andere paarden. Hoge spierspanning en heel heel veel moeite om te ontspannen in het werk..gaat wel steeds beter gelukkig. Ook heel explosief ohz....echt een verschrikkelijk gecompliceerd paard.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:32

Ik heb trouwens wel een filmpje voor de geintereseerden, maar omdat het niet mijn paard is alleen via pb.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:33

Riverman! Later als kk groot ben wil ik ook een riverman. Lang geleden stond er ergens op stal een riverman, ik geloof dat hij warsteiner heette. Maar hij is verkocht en ben erg benieud waar hij terecht is gekomen.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:48

Ik wil het filmpje wel graag zien

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:54

Ik heb ook wel een foto maar dan via pb.
Is op concour gemaakt.
Maar staat wel letters door heen gedrukt.
Dus niet helemaal goed zichtbaar

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:10

Haha, eenitraM! :D het zijn ook geweldige paarden, sensibel, maar werkwillig en KNAP! :D

Heb via PB het filmpje en foto gezien, zie wel gelijkenissen maar ook verschillen :)

Elisa2; dat spanning in het lijf herken ik wel! Mijne spant zich heel snel (als een vreemde aan haar zit, als ik een onverwachte beweging maak met de zadelhoes of zweetblad, een andere borstel pak of iets in mn hand heb.... Zucht...) Dan kruipt ze helemaal in elkaar met haar buikspieren aangespannen..

Ook is het echt onmogelijk om haar te scheren.. Heel gevoelig op de huid/aanrakingen.. Zware verdoving en alleen het lijf...

Ach, ik kan een boek over dr schrijven.. Het is zo'n lief, knap en aanhankelijk dier!

MerrickLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:30

Hier nog zo een hoor! Wendy is zo ontzettend lief maar zo veel bokken dat we wss een foto gaan laten maken van haar rug! Maar Wendy kan super goed springen en dit vind ze ook geweldig, buitenrijden heeft ze met de oude verzorgster heel veel gedaan maar dat gaat nu niet meer want op de terugweg gaat ze met een bloedgang naar stal terug! Maar hoe druk en gestresst ze ook kan zijn, Wendy is een hartstikke lieve goudeerlijke merrie! Ze zal nooit mij of wie dan ook kwaad willen doen! Toen ik was gevallen kwam ze naar me toe lopen en helemaal met haar neus over de plek waar ik zo'n pijn had en mij aankijken van : sorry... Naja tranen weg, er weer op en nog ff over de 85 cm heen gesprongen (we waren toen aan het springen) ik zou graag tips ontvangen!

Stap is ze heel rustig maar sodra ik de teugels op maat maak en ga sturen of aandraven dan word ze druk, vraag ik om een galop? Dan kanje sowieso een bokje er gratis bij krijgen! Wat te doen? Haar rug is laatst gekraakt en wss dus een foto laten maken! En heb een aantal lessen rechtrichten gehad!
Xx Sydney en Wendy

Elisa2

Re: Nakomelingen van Riverman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:45

Heb je ook weleens een ostheopaat erbij gehad Wendy?

Dat sensibele is dus erg herkenbaar! wat bij het paard van mijn vriendin goed werkt is magnesium, wordt ze net wat rustiger van.

Casca: ze hebben natuurlijk ook allemaal een moeder..ik ken verder niet heel veel nakomelingen. Ooit een tijdje op concour wel steeds tegen een knappe Riverman ruin gereden.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:20

Wat leuk om te lezen dat je ook zo gek bent met je merrie! Mijne is ook zoo lief en aanhankelijk!
Maar haar probleem zou ik idd ook even goed na laten kijken, een rug foto is geen overbodige luxe.. Als je dan weet dat de botten goed zijn kun je de andere lagen, spieren etc verder laten behandelen..

Ik ben met mijn merrie vandaag voor het eerst weer naar een dressuurles geweest, een nieuwe instructrice die haar nog niet kende en ze was meteen fan! :D Ze had het al over wissels om de pas volgend jaar :+ haha eerst maar een ontspannen L2 proef neerzetten haha, maar, wel leuk dat ze er potentie in ziet!

eenitraM noemde de riverman nakomeling Warsteiner, dat dat een gaaf paard is, nu was ik even aan het rondneuzen op de website van ISF, en zag daar: Warsteiner loopt GP!! Erg gaaf! (Bij show results naar beneden scrollen, dan zie je results van offspring). Edit: blijkt niet dezelfde te zijn.. Maarja, er lopt er toch een GP :+

http://www.ironspringfarm.com/stallion- ... result_tab

Ik zal nog even kijken of ik er een filmpje van kan vinden :D

Allen hebben ze idd een moeder, maar je kunt wel duidelijke overeenkomsten zien, vind ik! :D

Wat bij mijne trouwens ook nog goed heeft geholpen, een koperen bit, en dan niet aurigan of sensogan, daar zit te weinig koper in. Ik rij mijne nu op een BR cuprion bit, 91% koper. Daar wil ze heerlijk op nageven en is ze smakelijker/minder strak in enge situaties..
Laatst bijgewerkt door Casca op 24-02-14 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:31

En nu hou ik op :+

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:53

Dat moeten we nog maar even heel hard oefenen voor gp .ik heb sind 1,5 week ook een ander bit ook met iets koper en enkel gebroken dat ongebroken word als ik flink moet inkomen .dit gaat veel beter .nu loopt hij er fijn over heen .