Wat is het karakter van de Quattro nakomelingen? Overal kun je lezen hoe goed de bewegingen zijn, hoe mooi ze in het model staan etc., maar prestaties is één ding. Wij zoeken een betrouwbaar, handelbaar paard. Ik lees nergens iets negatiefs (behalve een bericht ergens dat zijn half zus niet makkelijk te rijden is), maar een vriendin van mij die in Duitsland dressuur hengsten zadelmak maakte voor een dressuurruiter daar, kan Quattro nakomelingen wel schieten, ik zal hier maar niet letterlijk herhalen wat ze zei haha! Ik heb haar nog nooit zo fel over een bepaalde bloedlijn horen oordelen en het is eigenlijk ook helemaal niets voor haar. Ze meende ieder woord.
Nu zou ik graag toch eens van Quattro nakomelingen eigenaren vragen hoe zij dat ervaren. Het zal zeker genuanceerder zijn, zij krijgt niet zomaar een hengst onder haar kont geschoven om t ebeleren, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Wij zijn namelijk op dit moment bezig met een Quattro nakomeling, lijkt op het eerste gezicht braaf doch ondeugend, maar zijn eigenaresse is extreem voorzichtig met hem in de omgang waar wij echt vraagtekens bij zetten. Deden we al, en helemaal nu we het verhaal uit Duitsland hebben gehoord.
Het paard bevalt in die mate dat de keuze tot aankoop bijna is gemaakt, maar nog even een kleine background check. Geloof niet altijd meteen het eerste dat je hoort, dus vandaar de dubbel check