Curly Horses

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Curly Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 23:18

Mijn zoekmachine vind geen topic .. moest dit er wel zijn dan verneem ik het graag :)

Ooit .. misschien .. komt er hier een Curly.
Ik vind het ras helemaal geweldig qua uiterlijk en van wat er zo te lezen is qua karakter en dergelijke zijn ze ook precies wat ik zoek.
Op dit moment heb ik 2 pony's (Curly's in vermomming :Y) ) maar moest er ooit plaats zijn dan ga ik zeker kijken of de mogelijkheid er is om een Curly te bezitten. Hopelijk zijn ze tegen dan wat populairder en dus wat makkelijker aan te kopen :)

Zijn hier mensen met een Curly? Of die ook interesse hebben in het ras?
Ik lees dat ze stilaan aan het opkomen zijn in Nederland & België, maar het is allemaal nog maar heel pril.
Wie heeft er wel eentje? Ze zijn zo leuk <3

PinkHorse

Re: Curly Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:07

ik ken ze wel ik ben er ook helemaal op verliefd <3 ze zijn ook zo schattig ze leiken ook echt perfect kwa bouw en karakter als ik het geld had zou ik er zo een willen kopen

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:13

Bij dekstation schreuders in Klarenbeek staat een curly horse ter dekking.
Misschien dat ze ook goed vererven? Dan kun je op een goedkopere manier aan zo'n soort paardje komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:42

Kruisen bedoel je? Bwa ... Wordt wel gedaan blijkbaar maar als ik er ooit eentje koop wil ik toch wel een echte :Y) Heb een website gezien met kruisingen maar die prijzen zijn ook niet niks, dus dan moet een raszuivere ook wel lukken .. zeker omdat het geen nabije toekomstplannen zijn, heb 2 geweldige pony's lopen dus de eerste 10 jaar is het hopelijk nog niet aan de orde dat ik op zoek moet naar een nieuwe :Y)

Indian Fire is een leuke, had 'm al gezien :j :)

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 08:45

Ja curly's zijn erg leuk om te zien.
Indian Fire staat bij de buren en het is een mooie maar vooral lieve hengst.
Het is alleen jammer dat er zo weinig zijn in Nederland, dat houd de prijs ook hoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:59

Wat leuk dat je er eentje zo dichtbij hebt!
Ze zijn inderdaad nog maar zeldzaam in Nederland (en België) maar heb wel het idee dat er mensen zich mee bezighouden, dus ik hoop over een aantal jaren dat er toch wat meer zijn waardoor het interessanter wordt als je een paardje zoekt .. Momenteel is dat toch nog niet aan de orde dus ik heb tijd :Y) :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:33

Ik wil er dolgraag 1 hebben later :D , poetst het trouwens niet moeilijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:36

Nou, weet niet of het te vergelijken is maar ik heb een tijdje een paard verzorgt die door Cushing ook een héél erg krullende vacht had .. En dat viel op zich wel mee .. Natuurlijk, als dat vol vastgeklitte modder zit ben je wel even bezig :+ Maar dat heb je met gewone paarden ook wel :Y)

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:41

De eigenaren van mijn stal hebben er 2. Een daarvan is drachtig. De hengst heette ook fire. Dat zal wel dezelfde zijn.denk ik. :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:48

Indian Fire
Afbeelding

Een Palomino
Afbeelding

Merrie
Afbeelding

Ik denk dat je CurlyClaus eens moet PBen, en denk dat zei jou weel meer kan vertellen, zei is ook de eigenaresse van Indian Fire en de bonte merrie

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:50

Leuk foto's. Weet je ook wie die palomino is? Degene die drachtig is van fire is ook palomino.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:50

Oh, foto's, super! Dank je wel. Heel mooie dieren ook.
Zal CurlyClaus eens opzoeken dan :Y)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:56

Dragon16 schreef:
Leuk foto's. Weet je ook wie die palomino is? Degene die drachtig is van fire is ook palomino.

Nee geen idee, die stond daar wel om gedekt te worden iig :)

marjoleinstu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 23:25

leuk dat jullie "kletsen"over de curly's!!!
ik heb nu mijn tweede curly merrie en inderdaad ....ze zijn geweldig!
in nederland is het aantal in de afgelopen 2 jaar gestegen van 6 naar 17 en er worden volgendjaar
....hopelijk.....2 of 3 veulens geboren!
volgende maand komt er weer een nieuwe merrie naar nederland....dus we boeken vooruitgang.
als je wilt weten welke curly bij welke eigenaar hoort moet je even op mijn webiste kijken
www.curlyhorsesnederland.nl

groetjes marjolein

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 23:31

ik zet ook een stipje, ik heb al enkele artikels gelezen over dit ras en de eigenschappen zijn ook echt iets voor mij, alleen de prijs is niet echt iets voor mij :D ik hoop dat er meer en meer paarden ter beschikking komen en misschien wordt het wel mijn volgende paardje ookal hoop ik nog heeeeeeeel lang met de mijne te mogen doen :) , weet iemand of de paarden ook in het stamboek worden opgenomen als het gekruisd word? Ik heb namelijk een merrie :) (bwp, puur informatief hoor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:58

Dank je wel marjoleinstu!
Fijn dat het aantal toch zo mooi omhoog gaat, geeft hoop voor de toekomst :Y)

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:34

Volgens mij is er ook een bokker die fokt met curly's. Een veulen van haar doet ook mee aan de merrieveulen competitie, zij heeft vast ook veel informatie.

edit: gevonden :) memberlist.php?mode=viewprofile&u=580

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:22

jacky stables heeft mini-curly's een erg leuke zilverkleurige hengst ook :j

sprins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:32

Super schattig met die krulletjes!

Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:44

Nog een paar maanden en dan is Nederland hopelijk weer een aantal Curly veulens rijker. Mijn merrie (de palomino op een eerdere foto) is nu 8 maanden drachtig en heeft al een mooi buikje:)

FenneBecidor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:04

Hallo allemaal,
Ook ik ben Curly fan ;) en niet omdat ik allergisch ben, maar doordat mijn eerste pony Cushing had en er daardoor een fascinatie is ontstaan voor het ras (ik wist toen als 7-11 jarige nog niet wat Cushing in hield, laat staan dat het bestond). Inmiddels al een aantal Curly horse bedrijven en bezitters bezocht en ook stage gelopen bij Gestuet Wolf, fokker van Curly Horses. Zij zitten in Duitsland en hebben bijna 40 exemplaren. http://gestuet-wolf.de/ Echt een aanrader!
Op dit moment ben ik bezig met het dekken van mijn Haflinger en New Forest merrie met een Curly Horse, dus als alles goed gaat hopelijk volgend jaar (2014) 50% kans op nieuwe Curly veulentjes. Helaas is er in verband met studenten inkomen nog geen mogelijkheid om een 100% rasechte Curly Horses te kopen. Maar dit zal in de toekomst zeker gebeuren!