Sinds 2 weken heb ik mijn 1ste eigen paardje bij mij op stal staan.. Een pachtige 11jarige haflinger merrie.
Zij is behoorlijk aan de zware kant dat wist ik al. Ze heeft echter ook een flinke buik, die is vooral bol aan de zijkanten en niet aan de onderkant.
Intussen is ze op haar billen al iets afgevallen doordat ze lekker aan het werk gaat, maar haar buik die blijft echt dik, daar is nog geen gram af..
Mag ook overal aanzitten, mag wel met mn handen over haar buik maar niet met een borstel. Ik hou haar in ierder geval lekker in de gaten. zonodig laat ik binnekort de DA komen om haar op te laten voelen. weet iemand dit? worden merries nog hengstig in de herfst?
groetjes Brandy
Cynthia82
Geplaatst: 07-10-12 21:38
Mijn merrie wordt het hele jaar door om de 3 a 4 weken hengstig (ook een Haflinger), maar dat is per merrie verschillend.
mijn merrie van 2,5 heeft ook echt een bolle buik, destijds ook oplaten voelen omdat we toch twijfels hadden (we hadden haar nog niet zo lang) maar toen had zij bloedwormen... ik had gehoopt dat als de bloedwormen over waren haar buikje ook zou minderen, maar dat gebeurde niet. nu bijna een jaar later is ze verhuist naar een andere stal en daar kwam ze op zaagsel te staan, toen kreeg ze koliek (zandkoliek van de vorige stalling nog) en alle stress kwam eruit, toen is haar opgeblazen buikje (vooral die punten aan de zijkant net voor de flank) verdwenen, maar toen hebben we haar weer terug op stroo gezet en nu zijn we weer helemaal bij af... dus ik weet niet of die van jou op stroo staat en zoja of ze dat veel eet? maar ik wil die van mij weer op zaagsel hebben denk ik omdat het stroo toch ook verstoppingen geeft
Mijn merrie was hoogdrachtig precies als deze merrie alleen wel boller in dr flanken (Is ook haflinger trouwens) Ik denk niet dat jou merrie drachtig is of het is in kort stadium. Maar alleen een dierenarts kan dat zeggen, wij niet.