karakter veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elfypower_

karakter veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 17:55

hey,

ik en een vriendin van mij vroegen ons iets af.
we hebben al gemerkt dat er binnen rassen al heel wat verschil is tussen de paarden als het gaat om rijden.
sommigen zijn wat pittiger en anderen wat slomer.

Maar als je nu een paard wil kopen, dat nog niet opgeleerd is, hoe kan je dan merken of dit paard een sloom of een pittig paard zal zijn bij het rijden?

Maghreb

Re: karakter veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 07:16

Daar kun je bij een onbeleerd paard nooit zeker van zijn. Ik ken paarden die in de omgang erg 'lui' en braaf overkomen maar met rijden toch heel wat pit hebben en vice versa. Ik ken ook een aantal mensen die zich hierin behoorlijk vergist hebben; die waren ervan overtuigd dat hun paard lekker voorwaarts zou zijn, omdat ze dat in de wei ook tonen, maar dat bleek er toch maar moeilijk uit te komen.

Als je echt eisen hebt dat een paard rustig moet zijn, of als je juist per se een voorwaarts paard wilt, dan is het verstandig om te kijken naar een paard dat reeds beleerd is. Dan weet je precies wat je koopt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:31

Karakter van de ouders is dan een betere indicatie, maar ook dan kun je nooit zeker zijn..

Elfypower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 20:13

Ah ok, en zijn er nog tips waar je op kan letten?