AES hengsten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

peggy2

AES hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 22:00

Hoe geraak ik aan de lijst van AES goedgekeurde hengsten van Nederland en Belgie?
Op de de website van AES Benelux staat hieromtrend geen informatie.Ook op de Engelse site staan enkel in Engeland gekeurde hengsten.

Silly1972

Re: AES hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:04

Naar mijn weten staan ze gewoon op de site, tenminste 2 jaar geleden nog wel ;-)

peggy2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 22:05

toch niet. Ik heb al een paar maal geprobeerd, maar helaas, je vind geen hengsten meer terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:07

Ik heb een zoon van een AES gekeurde hengst en ben niet te spreken over hun dienstverlening.

De lijst kan ik ook niet meer terugvinden waarop de vader van mijn hengst genoteerd stond. Heb al verschillende keren gemaild voor verdere informatie over die hengst omdat ik toch ook wel wil weten of er nog andere nakomelingen zijn en wat die doen, maar ik krijg 0 reactie...
Op Horsetelex kan ik enkel zien dat er uit dezelfde moeder nog een hengsteveulen gefokt is dit jaar, maar via vaderskant is elk spoor bijster.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:12

Ik had ook een zoon van een van hun hengsten, er stondtoen wel een lijst met foto's, heb hun toen ook gemaild.
Maar inderdaad geen reactie gehad.

peggy2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 22:14

Ik wil een paard kopen dat een AES hengst als vader heeft. Ook ik heb graag wat meer informatie omtrend de vader.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:43

Welke hengst is dat?

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:38

Volg ook even mee hier, heb een merrie van de AES hengst Sunny (heart breaker). Heb verder wel goede ervaring met AES, en ook de informatie opvragen was geen probleem. Heb dit wel per telefoon gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:44

In mijn geval is het om andere nakomelingen op te sporen en te bekijken hoe ze het doen om te weten of het de moeite loont om mijn kerel eventueel klaar te stomen voor een keuring of niet...

peggy2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 19:49

De koop gaat niet door. Het paard bleek te klein.De vader was Pedro.Toch vindt ik het interessant om de hengsten te kunnen opzoeken. Er zijn een aantal bonte hengsten die enkel AES gekeurd zijn maar die ik niet bij naam ken.En ik zoek nu eenmaal een bont rijpaard van minstens 1.65 cm groot.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:57

hmmm dat ken ik inderdaad, dat is best lastig zoeken, of je moet een dikke portemonee hebben ;-)

Mij is het in iedergeval niet gelukt, maar heb nu een erg leuk paardje

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:46

peggy2 schreef:
De koop gaat niet door. Het paard bleek te klein.De vader was Pedro.Toch vindt ik het interessant om de hengsten te kunnen opzoeken. Er zijn een aantal bonte hengsten die enkel AES gekeurd zijn maar die ik niet bij naam ken.En ik zoek nu eenmaal een bont rijpaard van minstens 1.65 cm groot.

Als u een bont rijpaard hengst zoekt dan neem ik aan dat je al langs de Belgische hengsten bent geweest:
- CEASAR Ter Linden van Hoeve Ter Linden te 9770 Kruishoutem (Belgie) ... AES en BP ggk, 170 cm, homozygoot bont. King x Ferro x Samber
- Davinci van Erpekom Z van Stoeterij Erpekom te 3990 Peer (Belgie) ... AES ggk, heterozygoot bont. Darco x Calimero x Samber
- Ballan Soso van Stal Sarah Van Hasselt (Van Hasselt Horses) te 2960 Sint-Lenaarts (Belgie) ... AES ggk, heterozygoot bont, 171 cm. Baloubet Junior Z x Boden's Ride XX x Halewijn

peggy2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 11:48

Ik ken de hengsten uit Belgie. Ik heb ook al contact opgenomen met de hengstenhouders maar de meeste nakomelingen zijn nog te jong. En ze zijn voornamelijk springgefokt en ik zoek een dressuurpaard of eentje met ruime gangen. En vanaf 4 jaar. Moet ook in een 8-tal kunnen lopen aangezien dit nog steeds verplicht is in de LRV.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:23

Ik ben op zoek naar de AES hengst genaamd U.S. (Voltaire x Lys de Darmen). De moeder van mijn jonge kerel is Onstarderijke. Maar het is dus de vader die onmogelijk is om op te sporen. Wat ik weet (via horsetelex, daar staat mijn kerel ook op) is wel dat hij zelf bwp ingeschreven is. met hen ga ik ook contact opnemen maar dan heb ik geen info over verdere nazaten, die moeten immers naar het AES. En U.S. is nu niet bepaald een handig gegeven om mee te werken via Google...

Ben erg blij met mijn hengst, heerlijk dier op elk vlak en vrij heeft hij aardige techniek in het springen maar ik wil graag weten of er nog familie is uit dezelfde vaderlijn, en hoe die het doen. En daar loop ik dus vast...

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 00:12

Als U.S. BWP geregistreert is bij geboorte dan is hij van 1997 en niet 1998 zoals aangegeven wordt op horsetelex. Dit zou misschien betekenen dat zijn 'echte' naam met een 'V' moet beginnen (voor 1998).

Deze info van de 2004 AES Keuring te Zwolle:
No. 52 U.S. 03-07-1997 vos 30 merries
V. Voltaire Vv. Furioso II
M. Fanny Mv. Lys de Darmen Mmv. Fier de Lui
Eig. W. Smet & W. de Dalie Kouterstr. 6 B9170 Meerdonk

Verder een foto: http://www.melissen.nl/nl/photos/detail/114831?offset=1
http://www.melissen.nl/nl/photos/detail/115681?offset=1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:16

Bedankt voor de foto's! Herken gelijk de blik. Eigenaar reageert ook niet op mail, nog eens opnieuw proberen dan.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:49

Of stuur een kaartje naar het adres.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:57

Varekaj schreef:
Ik heb een zoon van een AES gekeurde hengst en ben niet te spreken over hun dienstverlening.

De lijst kan ik ook niet meer terugvinden waarop de vader van mijn hengst genoteerd stond. Heb al verschillende keren gemaild voor verdere informatie over die hengst omdat ik toch ook wel wil weten of er nog andere nakomelingen zijn en wat die doen, maar ik krijg 0 reactie...
Op Horsetelex kan ik enkel zien dat er uit dezelfde moeder nog een hengsteveulen gefokt is dit jaar, maar via vaderskant is elk spoor bijster.

ik had een AES merrie en idd over de vader ook niks te vinden....
wat ik wel had gevonden was dat het AES geen erkend/ggk stamboek is...

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:20

AES is wel dergelijk een GGK en Europees erkend Stamboek.
Moeder stamboek is wel Engels en een dochter, cq vasteland, stamboek is gebaseert in Nederland.

Dit is de link naar de Moeder Stamboek: http://www.angloeuropeanstudbook.info/

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:47

Het AES heeft geen dochterstamboek. Het hoofdkantoor zit in Engeland, alles gaat via het hoofdkantoor. Er worden wel hengsten gekeurd in Nederland, Belgie, enz. maar dat gaat allemaal via Engeland.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:09

peggy2 schreef:

Pedro was ook niet AES gekeurd maar ES.