Bij deze zal ik de aftrap doen, mijn veulen is van 8 maart 2012 vorige week op 7,5 maand ongeveer gemeten op schofthoogte á 121 en konthoogte á 124. Toen hij een half jaar oud was ongeveer was de schofthoogte ongeveer 117 konthoogte toen niet gemeten. Het is een kruising haflinger 1,45 en fries 1,60. Ik ben natuurlijk erg benieuwd hoe de groei zal verlopen en hoop toch wel op minimaal 1,50 maar maak me ernstige zorgen of hij dit wel gaat halen.. Al moet ik zeggen dat toen hij kwam hij wel wormen had en hij rotstraal heeft, dus wellicht dat dit de groei wat tegenhoudt?
Die van mij is gewoon erg groot voor z'n leeftijd hoor Z'n volle broer was met 9 maanden ongeveer net zo groot als wat hij is met z'n 5,5 maand
En de maat zegt niet altijd wat hoor Koudbloeden groeien langzamer en vaak wat langer door. Volle broer van veulen is nu 5 en was vorige maand weer gruwelijk overbouwd
Pff, mijn Da denkt ook dat het maar zo'n 145 zou worden, geen probleem is het niet dat ik minimaal 1,50 wou.. Kunnen de fokker niks aan doen dat 'm kleiner zou blijven. Maar knijp hem wel.. Iemand succes verhalen van veulens die rond de 8 maanden 120 waren en volwassen rond de 1,55?
gr_roos
Geplaatst: 08-10-12 20:46
Ik heb mijn KWPN merrieveulen, geboren 3 juni, net gemeten en ze is net 1.25 schoft en 1.29 kont. Ze was 93cm bij de geboorte dus ze trekt langzaam bij.
Mijn kruising PRE X Haflinger (pa 1,60, ma 1,44) is net drie maanden en 1,17. Haar halve broer was met die leeftijd 3 cm kleiner en is nu op vierjarige leeftijd 1,47.
Maar, broerlief heeft heel veel body, waardoor je er met lange benen makkelijk op past. Dus maak je maar niet teveel zorgen.
De gemiddelde schofthoogte met 6 maanden is 1,35m en met 9 maanden 1,43m dus dan is hij zeker niet klein.
Hope2012
Geplaatst: 26-11-12 17:07
Mijn veulen is nu 5 maanden . en meet nu 1.16 schofthoogte . Zn moeder is ook 1.16 en papa is onbekend maar duidelijk groter . Ben ook erg benieuwd hoe groot playboy word .