ik weet helemaal niet of het hier goed staat..
Maar ik heb een 'probleempje' met mijn paard.
Tot haar 6e hebben we nooit problemen gehad als ze hengstig stond. Tot er op een nacht (vorig jaar in mei) opeens een pony aan de stal stond. Pony was uitgebroken en is buiten aan de stal van onze paarden terecht gekomen. We hadden dit snel gezien en de pony er weggehaald. Spijtig genoeg bleek de pony achteraf een hengst en sindsdien ondervinden we toch wat kleine probleempjes als mijn merrie hengstig staat.
In het begin wat het echt fel, als ze hengstig stond moest ik er niet aan denken om op wedstrijd te gaan. Ze riep op alle paarden, was heel nerveus,... Thuis was het nog te doen. Ik kon wel met haar rijden, maar handig was het niet. Zo is het het hele jaar verder geweest, tot +/- eind oktober.
Dit jaar is het al wat minder. Al blijft ze wel heel nerveus tijdens haar hengstigheid en ze roept enkel op merrie's. (Maar dan wel echt ALLE merrie's die we tegenkomen - veulentjes vind ze trouwens ook geweldig, als ze die ziet lijkt ze met haar hoofd wel in een andere wereld).
Zou het kunnen dat haar nerveuze gedrag afneemt in de loop van de jaren? Ik weet dat we nog maar anderhalf jaar verder zijn en misschien merk ik volgend jaar wel niets meer aan haar. Maar ik heb zelf altijd op ruinen gereden dus ik had hier toch graag wat meer info over gehad.
Naast bovenstaande vraag had ik nog een vraag: Is er iets dat je je merrie kan geven zodat de hengstigheid minder doorkomt? Binnenkort komt er een kampioenschap aan en net dat weekend zou ze hengstig gaan staan.. Dus ik zou het fijn vinden moest er iets zijn zodat we het kunnen onderdrukken. Ik heb al veel gehoord over Regumate (weet niet of het juist geschreven is), iemand hier ervaring mee? Mag je het wel gewoon geven op wedstrijd?
Ik wil mijn paard nl. ook niets geven wat niet mag

Wie verder nog tips heeft om het leven van een hengstige merrie leuker te maken, zet ze hier gerust neer!
Nuja, bedankt alvast om mijn lange verhaal te lezen!
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen!
Alvast erg bedankt!
Groetjes,
Lien.