veulen beoordelen Ceasar x Chin Chin x Lys

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

veulen beoordelen Ceasar x Chin Chin x Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 13:56

Graag jullie advies!
Ik ben deze ochtend naar een bont veulen gaan kijken met als afstamming ceasar ter linden x Chin Chin x Lys de Darmen
De moeder heeft niet in de sport gelopen, enkel thuis gereden.
Het veulen is geboren op 10 juli en is nu dus 2,5 maand oud.
Mijn bedoeling zou zijn om het later in de eventing uit te brengen. Ceasar (vader) loopt zelf ook eventing, ik heb hem in het echt al aan het werk gezien.

Wat vinden jullie van dit veulen? Heb helaas geen betere foto's. Wat denken jullie dat een correcte prijs is?

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Anoniem

Re: veulen beoordelen Ceasar x Chin Chin x Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:42

Lijkt wat klein en beknopt, maar zijn ook niet echt de [naam] foto's

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 17:27

heb nog een fotootje kunnen bemachtigen. Ook niet de beste foto om te beoordelen, ik weet het, maar dit is alles wat ik heb.
Afbeelding

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:54

vanaf een foto zeer moeilijk te beoordelen, maar op alle foto's vind ik hem een beetje missen in beweging, normaal als je ze opjaagd krijg je iets meer power op de foto's als je snapt wat ik bedoel, weet uberhaupt niet of dit in het echt ook zo is maar puur van de foto..
halsje vind ik erg mooi, niet te kort en niet te lang, mooie volle broek al met spieren, schouder mooi, kleur leuk, mooi hoofdje.
laatste foto erg moeilijk te beoordelen in het gras, maar raken zijn koten de grond niet? ziet er erg vreemd uit zo.
weet alleen inderdaad niet of hij zo groot gaat worden, voor 2,5 maand zis hij inderdaad nog erg beknopt,wat boven mij ook al aangegeven werd, lijkt mij dat het heel lang een puppy paard blijft.
verder leuk beestje om te zien, qua prijs durf ik niks te zeggen, heb ik geen idee bij bij veulens en zeker niet in deze tijd

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:03

Het veulen is dus niet van jou (en de foto's ook niet?) Dat maakt het lastig. Je vraagt eigenlijk om een beoordeling/waardeschatting en dat zou ik moeten verplaatsen naar een van de taxatietopics. Maar ook daar geldt de regel dat je alleen je eigen paarden ter taxatie mag aanbieden.
Dit topic krijgt daarom een slotje.