hallo , ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. mijn haflinger heeft zins een paar weken allemaal zwarte kale plekken op zijn hoofd. het is eigenlijk begonnen toen ik hem lekker even vakantie gaf. hij staat al zins maart op de weide maar heb hem afgelopen 3 weken lekker vakantie gegeven. nu is hij veel minder energievol wel gewoon vrolijk maar hij wou altijd heel graag werken. dit mis ik nu bij hem ook schuurt hij de laatste tijd niet alleen in de manen en staart maar over heel zijn lichaam (alsof hij vliegjes weg aan het halen is zonder dat er vliegjes zijn. )
ik heb hem zins februari, zins dien staat hij op de zelfde stalling in dezelfde kudde en met het zelfde voer. enige verschil is dat ik normaal gewoon trainde met hem en dat hij nu een tijdje vakantie gehad heeft.
wormen test heb ik ongeveer een maand geleden gedaan. hij kreeg zegmaar als hij gewerkt had een handje muslie of biks maar toen hij vakantie had heeft hij dit niet gekregen. hij is ook wel een stuk dikker geworden. Terwijl hij in het land ontzettend kort staat
Hmmm, mijn haf krijgt in de verharingsperiode namelijk ook zwarte 'vlekken' op z'n koppie (en over zijn lijf kleine hapjes maar dat is door het spelen met de shet ) maar dat is van het masker, vandaar.
Wat voor een wormen test heb je gedaan? Want met sommige testen kan niet alles gevonden worden.... Als hij dikker wordt (bij de buik?) en juist lijkt in te vallen bij de flanken, dan denk ik dat hij een wormen smetting heeft! misschien heb je een foto? Succes met zoeken
Vandaag is de dierenarts geweest. Het is toch zomerexceem. Hij heeft 2injecties gehad en heb een hoop smeersel s en een deken aan moeten schaffen. Hopelijk houden we het hiermee onder controle.. Alleen al zn mooie manen eraf moeten knippen. Maar alles voor mn paardje!!