zo een 26 dagen geleden ging ik samen met mijn vriend opweg naar een veulen. Een fjorden veulen dan nog wel... Ik werd verliefd op de verkoopsfoto maar wist niet goed wat ik er van moest verwachten. Een veulen zelf opvoeden, gaat mij dat wel lukken? Ten slot... Heb ik nu wel iets meer ervaring als enkele jaren geleden. Toen ik bij hem aankwam, was ik meteen verliefd. Niet zo zeer op zijn '' schattig hoofdje '' meer op zijn karakter, en zijn speciale kolletje. Hij was nog naamloos en zijn naam begon met een N, ik twijfelde tussen Noway, nino of Nemo (op zijn engels uitgesproken of zoals de vis Niemo) Het werd dus Nemo, en sinds gisteren is hij eindelijk bij mij.
Zijn karakter is zo enorm rustig, ik mag alles bij hem. Overal mag ik hem kriebelen, op straat maakt hij nergens problemen van. Hij is enorm stoer ook, heeft nergens bang van. Vandaag is hij voor het eerst op de grote weide gegaan, ik had wat bang dat hij zich niet meer zou laten vangen... Hij kent mij ook niet echt zoals hij de fokker kende. Maar ik had hem zo weer bij me!
Genoeg gezeurd, hier is hij.
Mijn...
Nemo van den bosdries
M: Cura V: Lyckângs Tempo
Geboren 11/05/2012

Dit was de verkoopfoto.

Gisteren aangekomen op stal!

Vandaag voor het eerst op straat & naar de grote wei!

Baasje, waar ben ik nu?

Het is hier eigenlijk best wel leuk!

Heeeel leuk!

Hallooo zien jullie mij?

Whieee!

Hey sexy lady!

Yoehoeee!

Ik vind jullie leuk!

Gaan we nu naar huis baasje?
- De reden waarom hij niet met andere paarden staat is omdat onze weide verdeeld is. (1 stuk voor de merrie's met veulens, 2de stuk voor de sportpaarden en het derde stuk de hele groep andere paarden.) Ik durf hem zelf nog niet goed met deze groep te zetten, aangezien er twee paarden zijn die wel vrij lelijk uit de hoek durven komen... Ik weet niet goed of hij zich al zou kunnen verdedigen. Maar binnenkort krijgt hij zeker een vriendje of vriendinnetje!

En wat maakt dat een fjord anders zo'n kolletje.
) Ik vind wel echt dat hij veel te vroeg is afgespeend.
. Overigens denk ik dat je manneke de boodschap van mams wel zal begrijpen als ze met tanden bloot op 'm afkomt, ik zou er niet zo bang voor zijn dat dit fout gaat. Maar ik snap je bezorgdheid wel, 't is nog zo'n ukkie, die wil je natuurlijk beschermen