Wat zouden jullie betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roquen

Wat zouden jullie betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 15:01

Ik loop met een plannetje in mn hoofd. Ik zou graag mijn bijrijdpaard willen kopen, maar ik vraag me af wat een reële prijs is.

Joukje is een 9 jarige Friese merrie. Ze heeft in het verleden, op 3 jarige leeftijd, een 3e premie gehaald op de keuring en is daarna ingeschreven in het merrie stamboek. Ze heeft in 4 jaar tijd 3 veulens gehad. Ze is ruim 1.70 meter en van het luxe type.
Ik rijd haar nu 6 jaar, toen ik haar kwam rijden kon ze net stap en draf onder het zadel. Inmiddels rijden we rond L niveau en buiten in de bossen. Ze is ook beleerd voor de koets, ze loopt altijd in een tweespan. De eigenaar rijd verder niet met haar.
Joukje heeft wel zomereczeem, welke steeds erger wordt.

Maar wat is nu een reële prijs voor haar?

piewie

Re: Wat zouden jullie betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:08

wat vind jij haar waard? en wat wil de eigenaar voor prijs?
Heb je een foto

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:14

Ik denk idd dat je eerst voor jezelf moet bedenken wat je wilt uitgeven.
Zo te horen is het een leuk paardje, maar de zomereczeem doet wel flink de prijs dalen, zeker gezien ze het zoals ik het lees, in behoorlijke mate heeft.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 15:16

Foto's staan in mijn profiel.

Tja, voor mij is ze goud waard. Met de eigenaar heb ik het er nog niet over gehad. Ik weet gewoon niet wat reële prijzen zijn. Ik bedoel is €2000,- normaal voor zo'n paard? Ik heb werkelijk geen idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:15

Ik denk dat je daar wel goed meezit. In de huidige markt zal ze niet snel meer opbrengen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:19

ik denk zelf rond de 1.750-2.000 het is een leuk beestje en je bent er aan gehecht.. :)

marisseudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:23

ik denk dat je met 2000 euro ook meer dan zat geeft voor dit paard. leuke fries! het is een heel ander verhaal omdat je zo aan dit paard gehecht bent natuurlijk, maar juist daarom belangrijk om scherp te blijven en geen oneerlijk bedrag neer te leggen voor dit paard. doe je goed! maar zomereczeem is naar! weet je wel zeker dat je daar aan wil beginnen? ik heb een shet gekend die het ook steeds erger kreeg. hij was al behoorlijk aan leeftijd en de exzeem was op zn ergst. die pony scheurde zich helemaal kapot en was de hele dag alleen maar bezig met krabben. ze hebben hem uiteindelijk (wel op 28 jarige leeftijd) in laten slapen. toen dacht ik nog: ik neem nooit een paard met exzeem. hartverscheurend om te zien!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:40

Ik denk idd dat je met die prijs aardig in de buurt zit.
IMO nog te hoog, maar friesen zijn over het algemeen rond die prijs .

Ik zag in je profiel Suzy staan, die pony ken ik nog van toen ze jong was, dr moeder was een nef forest, de vader diplomat .
(die in Berghem staat nu )
Was vroeger altijd een hele fijne en brave pony, dus wat er daarna mee is gebeurd..

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 18:01

Ja, ondanks dat ze mij goud waard is, wil ik natuurlijk niet de hoofdprijs betalen! Dan zat ik toch redelijk goed met mijn gedachten...

@ CM_, Wat leuk! Ja, nouja ik vond het ook een leuke pony maar ze was echt niet geschikt. Ze sprong over boxdeuren heen, steigerde en als ze haar zin niet kreeg dan kreeg je een soort van rodeo. Er werd toendertijd gezegd dat haar geleerd is te steigeren voor koekjes... maarja of dat waar is...

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:50

Ik denk dat het er maar net aan ligt of de eigenaar haar wel wilt verkopen.
Als hij haar wel graag verkoopt dan zou ik idd niet meer dan €2000,- betalen. Als hij haar niet zo nodig kwijt wil kan de prijs wel eens bijhoorlijk oplopen.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:52

Ik heb een tijdje terug dezelfde vraag gesteld. Wou ook mijn bijrijdpaard overkopen, fries, 9 jaar, ruin,voor de kar en onder het zadel. Niks speciaals qua niveau. En hij schuurde, maar niet zo gek veel.

Ik heb hem uiteindelijk voor 2000 euro gekocht (ze vroegen 3000)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:22

ik denk niet dat je dit paard voor 2.000,00 euro zal hebben. Vooral niet als er een interessant papier is en leuke nakomelingen heeft.
Het zomerexceem zal de waarde wel omlaag halen maar ik denk toch als snel 3.000,00 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:26

Dan liggen de prijzen hier in het noorden toch een stuk lager. Een fries met exceem raak je hier niet eens kwijt, voor 3000 heb je een hele knappe zonder. Kijk straks de veilingprijzen maar eens op de HK

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:14

friesiszwart schreef:
ik denk niet dat je dit paard voor 2.000,00 euro zal hebben. Vooral niet als er een interessant papier is en leuke nakomelingen heeft.
Het zomerexceem zal de waarde wel omlaag halen maar ik denk toch als snel 3.000,00 euro.

Maar een 3de premie vind ik geen intressant papier.... Dus als fokmerrie lijkt ze me niet snel verkocht te worden, en al helemaal niet mer eczeem, met een eczeempaard moet je beter niet fpokken, dat is ervelijk als ik mij niet vergis?
Ik 1vind 2000 euro echt wel de max hoor, beter nog iets minder, en al helemaal omdat jij haar zelf doorgereden hebt..

renate75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:21

Zal er zeker ook niet meer dan €2000 voor willen betalen.
Het zou van de eigenaar toch ook wel leuk zijn als hij je een beetje matst als je haar al zo lang rijdt.
Snap trouwens niet waarom hij wil fokken met een merrie die zomer eczeem heeft!
Het kan daarom natuurlijk wel een super leuk rijpaard zijn.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:54

Meer dan €2000,- zou ik er zèker niet voor betalen. Zie voor die prijs ook leuke andere (gezonde) paarden op MP staan..
Ze is geen ster en heeft ''maar'' een 3e premie, is dressuurmatig niet bevestigd (tenminste, ik maak uit je verhaal op dat je geen wedstrijden rijdt, toch?) én heeft zomereczeem..

Zo klink ik wat negatief TS, maar als je het reeel bekijkt zijn dat de feiten, en is €2000,- echt ruim betaald. Verder een heel leuk dier en ik hoop voor je dat het lukt ;)

essie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:50

1500 is een mooi bedrag , want een paardje met exceem daald enorm in prijs ,het brengt ook extra kosten en zorg met zich mee , belangrijk is het letten op de voeding (heeft heel veel invloed) zal een speciale deken op moeten hebben en shampoo en lotions en dit maakt het totale plaatje best kostbaar vandaar dat 15oo een nette prijs zal zijn.Ik snap de emotionele waarde is onbetaalbaar! maar het moet we; leuk blijven ! succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:07

Ik zou inderdaad ook 1500 zeggen, al zou ikzelf niet aan de ellende van een exceem-paard beginnen. Het is zo zielig om te zien hoe die paarden een half jaar per jaar staan te lijden (want dat is het in mijn ogen echt, altijd jeuk hebben is een hel).