shetlander kijk aub filmpje wat doen aan het bokken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nellekelover

shetlander kijk aub filmpje wat doen aan het bokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 21:33

Ymor

Re: shetlander kijk aub filmpje wat doen aan het bokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:52

Je slaat met die lijnen elke keer op haar kont. Ik kan me voorstellen dat ze dit irritant vind. Daar kan je dus mee stoppen. Sowieso zou ik je "leidsels" niet onder de "singel" doen.

nellekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 21:56

ik heb ze der onder gedaan omdat ze dan beter reageert als ik boven op doe bokt ze nog erger maar ze bokt sws heel erg naar mij bijna niet meer maar als er vreemden zijn of kleine kinderen bokt ze echt op hun af

xAnnabel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:57

Ik vind het vooral storend dat je tijdens het mee rennen eigenlijk haar stoort in haar mond door te bewegen de hele tijd. Verder is het gewoon een lekkere shetlander :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:58

Het lijkt idd alsof ze de lijnen op of naast haar kont niet tof vind en daar naar slaat... Lastig om ze stil te houden als je er achter aan rent!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:00

Misschien iets meer oefenen met lijnen op/naast haar kont? Ze mag eigenlijk daar niet naar slaan natuurlijk...

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:01

Het hoofdstel past voor geen meter en je zet het dier ook nog zo vast dat ze constant veel druk op de mond heeft.
Arm beestje.

nellekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 22:01

oke ja ik oefen ook al heel goed ze bokt nu alleen nog maar in galop en meestal nu 3 keer met aansprengen en daarna doet ze dat ook wel netjes

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:02

neusriem op de goede hoogte doen (is een gecombineerde al zit er geen sperriem aan), zit veel te laag

Weet niet wat je op sommige punten al singel gebruikt een touw/halstertouw en daar de leidsel/ longeerlijnen doorheen, not done schuurt voor haar en ze word klemgezet als je iets druk zet schuift het touw niet terug.

Is erg onrustig met haar mond en ga alsjeblieft niet recht achter haar lopen ze kan nu zo de tanden uit je mond slaan.

Ga eerst met haar aan de gang dat ze het bit beter accepteert en idd niet op haar kont slaan met de touwen.
Verder euh was wat wazig dus dit kon ik er uit halen

Hopelijk heb je er wat aan

nellekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 22:03

ja het hoofdstel van belle is iets tegroot terwijl het shet is dat is de shet zonder singel maar ze gaat zelf aan de teugel en zo doen silvia doet bijna niks en nelleke heeft mini hset hoofdstel en past wel goed

nellekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 22:04

ja dat komt belle krijgt nog en singel maar zoals ik al zei ze doet het zelf en het hoofdstel was shet zij krijgt ook nog mini shet

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:06

Dan wachten tot je een passend hoofdstel hebt of het passende hoofdstel voor beidde gebruiken,
en ze lopen niet nageeflijk ze hebben pijn in hen mond en proberen de pijn te ontwijken dat is iets anders :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:06

nellekelover schreef:
oke ja ik oefen ook al heel goed ze bokt nu alleen nog maar in galop en meestal nu 3 keer met aansprengen en daarna doet ze dat ook wel netjes

Nou zo te zien bokt ze niet omdat ze uit balans is maar omdat het haar niet bevalt.
Ik zou toch die galop even laten zitten en dit onder begeleiding doen. Wat je nu aan het doen bent zal de band tussen jou en je pony niet verbeteren omdat er op deze manier bij beiden nog zo veel onduidelijkheid is.

nellekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 22:09

hoezo hebben ze pijn? ja ze doen soms hun mond open maar ze kauwen vooral op het bit wrm weet ik niet maar dat doen ze heel veel terwijl ze al heel vaak hoofdstel in hebben gehad want ze zijn nog bereden nu niet meer

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:12

omdat er heel erg veel druk op de lijnen staat

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:20

Die pony met het te grote hoofdstel (pony die ingevlochten is) heeft het bit te laag hangen, het klappert in de mond. Ook laten jullie haar in stap zwaar boven haar tempo lopen zo te zien.

Verder vind ik het echt niet kunnen dat je de lijnen door zo'n touw"singel" haalt. Hou es op met die onzin.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:29

Begin met fatsoenlijk materiaal, oefen vervolgens in rust (rust in de mond, rust in de lijnen) en laat de galop achterwege nog. Want dit ziet er niet heel fijn uit en kan mij het voorstellen dat het voor de pony ook niet erg prettig is.
Het ziet er nogal gejaagd uit en het is te zien dat jullie hier geen ervaring mee hebben. Als jullie verstandig zijn vraag je om hulp hiermee :)

En wees inderdaad verstandig; houdt meer afstand, je loopt er erg dicht achter. Is wel zo veilig immers :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 23:11

Ik zou er zelf niet achter lopen maar er schuin naast.
Het hoofdstel en bit zijn niet passen, die zal ik zelf achterwege laten totdat je wel iets hebt wat past. Je kan je lijn ook aan het halster vastmaken.
Probeer rechtop te lopen met je armen gebogen. Je duikt zelf nu voorover. Niet meerennen, met een beetje oefening kan je pony in draf terwijl jij op een normaal tempo loopt.

nellekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 09:01

die stap is zo van belle zo wil ze lopen met longeren en alles loopt ze altijd op dat tempo met wandelen enzo ook

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:05

maar dan ben jij er toch juist om er rust in te krijgen? Mijn shet liep ook altijd zo en die kan nu ook normaal stappen hoor..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:15

Wil je aub ook leestekens gebruiken? Dus punten en hoofdletters? Dat leest wat makkelijker...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:21

dat hoofstelletje zit inderdaad echt niet lekker. het bit hangt veel te laag en het bit lijkt ook te groot.

zoek op youtube eens op piet bakker en bekijk zijn lessen en clinics, daar kun je veel van leren. dan zie je ook dat zij niet achter de pony lopen, maar schuin ernaast.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:31

loulou was mij voor met piet! en ik vind het hoofdstel enz. er ook niet ''mooi'' uitzien bij je shet!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:39

Het bit is veel te groot.
De pony loopt ook steeds met de oren naar achter,ze vind het dus niet leuk lijkt me.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:49

Heb je trouwens wel door hoe gevaarlijk die hindernis is. Op een gegeven moment springt je pony bijna in de kruiwagen.

En wat ik me ook af vraag waar heb je die zweep voor in je handen? Ik zie je hem nooit gebruiken.. Het lijkt ook de hele tijd of jullie de pony op jagen. Als er vanaf jullie kant al veel onrust is dan is het logisch dat dit er bij de pony's ook in zit. En als de pony een bok geeft dan kan je hem best een tik geven of in ieder geval corrigeren met je stem. Ik zie jou alleen maar lachen.