Chippen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marlijn123

Chippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 16:15

hoi,

ik heb laatst een shetlander gekocht van 1 jaar, ze heeft geen paspoort en chip. ik wil der laten chippen maar krijg je er dan een officieel paspoort bij? dat ze kan meedoen met keuringen enz. de moeder was sws een shetlander maar de vader had stipjes dus weet ik niet zeker of ze een volle shet is maakt dat uit?? en ik weet der geboortedatum niet maar die moet ook in het paspoort denk ik. ze is wel 1 jaar.

gr. Marlijn :)

Alane

Re: Chippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 00:14

Helaas niet, wanneer de ouders ingeschreven staan bij een stamboek, zal het veulen via dat stamboek een chip en een paspoort krijgen. En mee kunnen doen aan keuringen.

Als het veulen niet meer bij de moeder loopt wordt het een ander verhaal, dan zal dmv DNA test de ouders bevestigd moeten worden. En dat is niet echt goedkoop.
Als je bij jouw pony geen dekbewijs/bericht hebt gekregen dan ga er maar vanuit dat de dekking niet geregistreerd is, en dat wanneer de pony een chip en paspoort krijgt bij de ouders onbekend komt te staan.
Eigenlijk had je pony al een paspoort en chip moeten hebben, dit moet gebeuren voor een veulen 6 maand oud is.