Lipizzaners die springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PetraKioto

Lipizzaners die springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 14:55

Hallo,
ik ben op zoek naar mensen die springen met hun lipizzaner.
Als ik google, vind ik helemaal niets (ik heb er 1 gevonden, maar is een kruising), ofwel hangen ze in de lucht voor hogeschoolsprongen, maar niet boven een hindernis :=

Ik heb zelf een lipi, en de bleek er in eerste instantie niets van te snappen, maar nu vindt hij het al leuk om over 0 cm te springen. Maar vanaf de hindernis hoger dan 1 cm ligt, neemt hij toch liever zijn tijd om het allemaal grondig te inspecteren :D
Ik wil er niet echt een springpaard van maken, maar ik zou wel willen dat hij techniek kent. En nu ik -eindelijk- een passend zadeltje om te springen heb gevonden, wil ik me er wel eens aan zetten.

Deze 2 puntjes gecombineerd vroeg ik mij af of er eigenlijk veel springende lipi's rondlopen...

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:22

Ik heb geen lippi maar wel een halve andalusiër! (ook barokke paard) deze kan wel erg goed springen! Vroeger kon ze echt niet springen maar nu na jarenlang trainen komt ze foutloos over een parcours van 1.10 rond! Ik denk als je veel oefent dan komt het wel goed met jou en je lippi *\o/*

Anoniem

Re: Lipizzaners die springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:32

Mijn Lipi vind het ook leuk!
ik doe veel balkjes draven aan de longeerlijn en aan de longe ook wel eens een sprongetje, de laatste tijd wat minder maar ben het nu weer aan het oppakken.
Heb in het verleden ook wel eens kruisjes gesprongen onder het zadel en dat vond ze ook erg leuk.
Qua techniek was nog een hoop te verbeteren maar de motivatie was er en ze tilde keurig dr beentjes op!

Zeker voor jou Lipi en zijn rug kan ik je het balkjes draven aan de longe zeker aanraden!

Groetjes, Linda

annick12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:26

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:54

Mijn verzorglipi kan wel degelijk springen.

Ik spring zelde met hem ivm met oude blessures, maar hij haalt 60cm makkelijk en vind het ook erg leuk. (soms iets te) :P