Ik ben nu in frankrijk en ik heb op 13 augustus in de bergen op een IJslander gereden... Ik weet niet of ik heb getolt... Dat zou ik graag willen weten... Dus mijn vraag is:Hoe voelt tolten? Verder nog een vraag: Hoe moet je tolten? En hebben IJslanders nog meer gangen dan allen stap, draf, gaalop en tolt? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
je hebt een vierganger met stap draf galop en je hebt vijfgangers die hebben ook de telgang. de tolt voelt hemels! als of je op een waterbed golft.
Koper
Geplaatst: 18-08-12 11:19
Hoe je moet tölten is per paard verschillend. En hoe voelt 't: ligt natuurlijk een beetje aan de beweging van het paard maar ik neem aan dat ze bij zo'n rittengedoe geen heel erg met de voorbenen zwaaiende paarden hebben. Dus dan zou je een soort van deinend gevoel gehad moeten hebben, net alsof je door het landschap zweeft.
Anoniem
Geplaatst: 18-08-12 20:17
Als je op draptempo zit en je niet kan lichtrijden . even er vanuit gaande dat de pony in kwestie niet aan het sweinen was
Koper
Geplaatst: 20-08-12 14:59
Lichtrijden in tölt kan echwel
Gaaf paard heb je Juliette, ze heeft dezelfde naam als de moeder van mijn ruin
Anoniem
Geplaatst: 20-08-12 15:30
Bedankt . Maar mij lukt het niet hoor, lichtrijden in tolt .
Koper
Geplaatst: 20-08-12 15:49
Juliette86 schreef:
Bedankt . Maar mij lukt het niet hoor, lichtrijden in tolt .
Het is een gave
modirlief
Geplaatst: 23-08-12 16:14
De mooiste gang van de wereld, van onze grote aard, is een ritmisch gereden tölt, ongeacht welk een paard!
haha,ooit eens tegen gekomen op een of andere website en het is blijven hangen. en idd waar. als we in de goede tölt zitten wil ik het liefst uren doorgaan. maar het is best moeilijk om in de juiste versnelling te blijven. gr.
Koper
Geplaatst: 25-08-12 13:03
En dan ook nog eens in de juiste takt... drölten kunnen we dan wel weer heel goed