Wat is het raarste wat je ooit heb mee gemaakt met je fjord?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OnlyFroukje

Wat is het raarste wat je ooit heb mee gemaakt met je fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 16:01

Hallo mensen,
ik was eens benieuwd wat voor "rare"fratsen andere fjorden hebben,..
Dit omdat tanja van de week ons gigantisch heeft laten schrikken,..
Wij hadden tanja los in de bak, met een hindernisje waar ze overheen kon, ging allemaal super goed.
Toen hij op 1,10 stond zei ze doe het zelf maar snapte ik wel want beestje ging me ook al wat te hoog met der 1,00 meter :+
Dus ik wil er ophalen om uit te gaan stappen rent ze me naar de bakdeur toe( die zat dicht hoor)
Toen ze daar was kon ik naar der toe lopen, ze stond er ook echt van kom maar baasje.. Toen ik er wilde pakken springt ze me over de deur heen van 1,30/1,40! Ik en de eigenaresse van stal allebei lijkbleek en gelijk naar der toe gerent, alleen mevrouw had niks?
En wij de schrik van ons leven. pfff dit doen we dus ook nooit meer durf er bijna niet meer los te laten in de bak of me man moet voor de deur gaan bivakeren, hebben jullie fjordjes ook wel eens van dat soort dingen? overigens heb ik er wel helemaal nalaten kijken afgezien van wat spierpijn( normaal springen we heel laag) had ze echt helemaal niks! En als ze kon lachte ze ons nog uit omdat wij zo schrokken.

(ow even voor de mensen die denken heb je die hindernis niet afgezet met lint? Ja dat hadden we wel) alleen omdat zij nog al hard galopeerd wilde we de rest niet afzetten want dit had ze ook nog nooit gedaan sinds we haar hebben.)normaal gaat ze er over en loopt zelf terug om weer er over te gaan. Dit keer dus niet:S)

Normaal springen we echt maar 40/50 cm met der.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:02

niet mijn fjord, maar ik ben met ponykamp, vorige week, onderuit gegaan samen met een fjord, resultaat,, ik gebroken been... :(

edit; ook met deze fjord, we gingen buitenrit maken, alle paardjes liepen keurig door,, behalve die van mij, hij schrok van iemand die aan het skeeleren was, dus hij bedenkt zich geen moment, draait zich om en draaft keihard weg, en zie die maar eens om te krijgen!
Laatst bijgewerkt door MarloesNatje op 15-08-12 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

OnlyFroukje

Re: Wat is het raarste wat je ooit heb mee gemaakt met je fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 16:04

oeps dat is minder zeg! Beterschap voor je! En nu geen ponykamp meer?:(

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:18

Nooit een saaie dag met een Fjord! :)

Toen ik mijn Fjord net had ging ik voor het eerst mee door de akkers rijden met een aantal stalgenootjes. We dachten dat ze wel met de groep mee zou gaan. Ze was echter hengstig en wilde persé terug naar de bak, waar een andere hengstige merrie aan het werk was! Uiteindelijk zijn we letterlijk 'op sleeptouw' genomen door een stalgenoot en heb ik op die manier 'gewonnen'.
Tegenwooordig rijden we buiten met een los teugeltje achter andere paarden aan en dat doet ze super braaf!
Ze is op die manier tijdens het buiten rijden ook een keer in het gras blijven staan toen de rest van de groep gewoon verder ging: dat gras zag er namelijk wel erg smakelijk uit en eten is toch ook veel belangrijker dan wat de rest doet? :Y)
Mijn Fjord is dus absoluut geen kuddedier! :')

Maargoed, mijn Fjord is zelf ook gewoon raar: ze kan hekken open maken en zo ook kraantjes en ritsen. Elke emmer die ze tegen komt moet geïnspecteerd worden (hoofd erin). Ook vertikt ze al zo lang ik haar heb 1 bepaald soort voer te eten (granenmix), terwijl ze voor de rest absoluut niet kieskeurig is over eten! En natuurlijk wil ze tijdens het rijden wel eens rechtsaf gaan waar ik links wil of andersom!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 16:41

haha lol, nee idd nooit een saaie dag alleen ik dacht echt dat me hart stopte want ze haakte met derbuik op de bakdeur vast, dus was een harde knal enzo pfffff alleen zij nergens last van en baasje ik dus nog steeds als ik er zie ahhhh wat was jij zielig he kijkt ze je aan ja he baasje nog een vrije dag? nou echt niet hahahahaha

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:45

hihi heb wel eens een paard zichzelf uit een stal zien wurmen. Zo eentje met een open bovendeur, Bink vond dat ie te lang moest wachten en besloot om over het deurtje heen te klimmen.
Heul apart om een fjord in slowmotion over een deur te zien klimmen en dan via hoofd, rug en dan pas kont op de grond zien te komen. Hij had verder overigens niets.... behalve een bult op zijn hoofd en een vreselijk eigenwijze blik in zijn ogen haha.

Dieter schijnt zich een keertje ondersteboven aan de muur te hebben opgehangen, aan zijn achterbeen....... hoe die dat geflikt heeft weet ik nog steeds niet.
Wij hebben kettinkjes van ongeveer een 30-40 cm aan de muur hangen. Daar zitten knippen aan waarmee het paard aan het halster vast gezet kan worden, op de een of andere manier heeft Dieter deze knip los gekregen en heeft hij het voor elkaar gekregen om de ketting om zijn achtervoet gewikkeld te krijgen....... :roll: >;)
Op een aantal schrammen na ongedeerd en hij bleek bij de chiropractor iets scheef in zijn heiligbeen. Hij heeft het vaststaan gelukkig nu wel geleerd, maar toen bart hem als 2,5 jarige gekocht had was het echt wel een heertje...

En sommige hengsten weten zich ook wel in de gekste situaties te wurmen, als het gaat om merries...... :+

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 09:31

Whaha dan valt het van tanja nog wel mee, rare is wel dat ze zelf niet hoger wil dan 50 cm, maar wel over een bak deur van 140 durft?:S

bzquinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:44

Ik was een keer met me fjordje aan t galopperen en toen viel ze en ik lag er dus mooi onder me hand zat vast
Met als gevolg gekneuste hand :P
Wat dat betreft ben ik er nog redelijk vanaf gekomen
Ook heeft ze een keer de tas vn mn vriendin gepakt en door de wei gegooid en in die tas zat een plastic tasje met chips,die heeft ze er uit gehaald.
Wat een deugniet :P

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:53

Hahaha ik liep een x met een Fjord door het gangpad, en we moesten even blijven staan.
Net naast mij stond een grote kruiwagen. De Fjord ging met zijn hoofd tegen me aan, en plons, daar viel ik in de kruiwagen. Met water...

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 13:04

die van mij maakt er wel is een spelletje van als ik hem wil pakken dan ben ik bijna bij hem gaat hij lopen dus dan jaag ik hem terug naar voren en dan kan ik hem pakken is wel grappig hij laat me wel wat aan me conditie doen hahaha en met mijn vorige fjord die liep zo een diepe sloot in en meteen ging ze eruit en moesten we door een omgeploegd land terug naar het pad lopen ik was bang dat ze iets had opgelopen of kreupel liep maar helemaal niks ik was blij en achteraf heb ik er flink om kunnen lachen

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:49

Mijn oude fjord is met mij 2 keer door het hek van de bak geknald haha toen had ik hem net en hij was het er niet mee eens xD

Lisanne2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:41

Ik heb zelf een fjord sinds maart hij is nu drie jaar. :) hij heeft inderdaad ook echt fjordentrekjes! Maar ik ben best streng nu voor hem.. en dat gaat nu heel erg goed! Maargoed het is een fjord. dus er komt vast een dag dat hij echt iets uithaald! Wat wel heel grappig is, is dat als iemand anders hem op wil halen uit het land dan gaat hij echt op de kletter :p hij laat zich niet vangen!!! Maar als ik hem dan roep komt hij meteen... ergens best lief! :))