[KG]Blijft dit zijn kleur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krijgt Spirit nog een ander kleur?

Ja
12 (54%)
Nee
10 (45%)

Totaal aantal stemmen: 22

hinkewal

[KG]Blijft dit zijn kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 16:24

Hallo,

In een eerder toptic had ik al gevraagd wat jullie dachten wat voor kleur mijn mannetje zou krijgen.

Saffier @ [F-AM] [KG] Wat voor kleur krijgt ons mannetje?

Inmiddels is hij flink van kleur veranderd:

Afbeelding

Afbeelding

Omdat de onderstaande 2 foto's te groot zijn, even in linkjes:

https://picasaweb.google.com/110660410313652764298/August13201203#5776161997459238882

https://picasaweb.google.com/110660410313652764298/August13201203#5776162347748568882

Wordt dit zijn vaste kleur of veranderd hij nog weer door? En wat voor kleur heeft hij nou?

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door petraaken op 14-08-12 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd

hinkewal

Re: Blijft dit zijn kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 18:46

ps dit is hem in zijn oude velletje

Afbeelding

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:43

zegge stuk ongeduld gaat het lekker? ;)
Welke kleur is zijn vader? Als ik kijk naar de kleur van zijn moeder en dat hij steeds donkerder wordt verwacht ik dat hij ook nog wel donkerder zal worden.. De Friese veulens die ik heb zien opgroeien werden altijd beetje bruinig geboren/werden lichter door de zon, maar zodra de veulenharen begonnen te verdwijnen kwam er toch echt zwart tevoorschijn..
Als zn vader nou wel bruin of lichter is, kan het zo zijn dat hij ook lichter blijft (dan zijn moeder)..

sabeth_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:45

Ik weet het niet zeker hoor, maar bij mijn verzorgspaard is twee jaar geleden ook een veulentje geboren , die is ondertussen dus 2, en zag er ook zo uit, eerst ook dat lichtbruine kleurtje, en daarna ook donkerbruin en steeds zwarter ! :)
Hij is uiteindelijk zo geworden, dus ik denk dat jou veulentje ook donkerbruin/zwart zal zijn. :j
Maar het kan ook anders zijn hoor, maar ik denk het haha.
Maar het ligt er ook een beetje aan welke kleur de moeder/vader heeft !
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sabeth_ss op 13-08-12 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:45

ik heb nee gestemd maar mijn eigenlijke antwoord is 'weet niet'... mij veulen is ong. dezelfde kleur dus ik zou het ook wel willen weten... maar sommige paarden zijn toverballetjes he.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:46

Ik kan alleen maar zeggen: aaaah <3
De kleur zou ik niet weten :+ Misschien kun je het laten testen?

Saintelette schreef:
Welke kleur is zijn vader? Als ik kijk naar de kleur van zijn moeder en dat hij steeds donkerder wordt verwacht ik dat hij ook nog wel donkerder zal worden.. De Friese veulens die ik heb zien opgroeien werden altijd beetje bruinig geboren/werden lichter door de zon, maar zodra de veulenharen begonnen te verdwijnen kwam er toch echt zwart tevoorschijn..
Als zn vader nou wel bruin of lichter is, kan het zo zijn dat hij ook lichter blijft (dan zijn moeder)..

Nou dat mag ook wel wat aardiger toch :=

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:48

der staat een smiley achter en ze bedoeld het dus op de goede manier!!! :D
Ik denk ook dathij steeds donkerder gaat worden tegen het zwarte aan

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:31

UMayDream schreef:
Ik kan alleen maar zeggen: aaaah <3
De kleur zou ik niet weten :+ Misschien kun je het laten testen?

Saintelette schreef:

Nou dat mag ook wel wat aardiger toch :=

Hihi ik bedoelde het gewoon aardig hoor ;)

Afbeelding
Hierbij trouwens een van de veulens, nogal verkleurt kun je wel zeggen hahaha ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:34

Hij is gewoon bruin.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:41

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:45

Hij had de zelfde kleur als mijn veulen met de geboorte en nu heeft jouwe ook dezelfde kleur als mijn jaarling.dus ik zeg dat jouw veulen donker bruin blijft

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:46

Bruin is bruin. Je hebt verschillende tinten. Maar hij zal niet gaan verschimmelen en verder is er ook qua kleur niks bijzonders aan te zien. Dat geeft ook niks, veulen is leuk genoeg zoals 'ie is toch?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 11:43

Dit is het veulen van de TS met zijn schimmel moeder ... geeft wel een heel andere kijk dan de foto's boven:

Afbeelding

Bruin geboren schimmel.

Saintelette

Re: [KG]Blijft dit zijn kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:06

Schimmels worden toch altijd bruin geboren? Maar als je dus de foto kijkt van eerst, is het veulentje lichter dan dat het nu is.. Hij begint al zijn veulenhaar te verliezen en lijkt niet lichter te worden.. Dan is het toch best aannemelijk om te denken dat hij ook niet nog lichter zal worden?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:38

Saintelette schreef:
Schimmels worden toch altijd bruin geboren? Maar als je dus de foto kijkt van eerst, is het veulentje lichter dan dat het nu is.. Hij begint al zijn veulenhaar te verliezen en lijkt niet lichter te worden.. Dan is het toch best aannemelijk om te denken dat hij ook niet nog lichter zal worden?

Als de basis kleur bruin is en het is een schimmel dan wordt het bruin geboren, maar die redenering gaat ook op voor vos-geboren of zwart-geboren schimmels.

Kijk is naar het gezicht van het veulen ... specifieke rond de ogen. En dan schimmels gaan altijd van donker naar licht dus het is best mogelijk dat deze veulen kleur nog in een jaartje helemaal anders is.

Bij veulen vacht verlies is in 9 van de 10 gevallen de 'nieuwe' vacht altijd veel donkerder dan de uiteindelijk kleur, veelal is dit ook de reden waarom je haar kleur bij veulens moet noteren voordat de wissel intreed want deze wissel is heel bedriegelijk. Meestal verschilt de jaarling wissel ook veel met de veulen wissel.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:31

Petrina, dit veulen heeft helemaal geen brilletje, het is dus geen schimmel!
Dit is een bruin veulen, zeker niet zwart of schimmel.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:36

Een duidelijke brilletje heeft hij niet maar toch licht verkleuring rond de ogen op de foto waar hij een paar dagen oud is. En het is niet noodzakelijk om een brilletje te hebben om een schimmel te worden ... bij zwart geborenen zie je vaak duidelijk een brilletje, bij bruinen meestal ook maar bij vos dan weer niet altijd.

Time will tell of hij gaat schimmelen of niet.

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 21:16

Hallo Allemaal,

Bedankt voor alle reacties! (ik was een paar daagjes weg, vandaar de late reactie) Ik begrijp dat hij waarschijnlijk schimmel kan worden van petrina. Ik denk dat ik het het beste gewoon af kan wachten :o maarja tijd duurt soms zo lang hé? Wanneer zou hij dan de schimmelkleur krijgen volgens jou?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:19

dit is toh gewoon zwart bruin ?
dat is de mijnes ook

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 11:29

Ik weet het ook niet...

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 08:31

Ik zeg bruin. Misschien dan zwartbruin maar schimmel denk ik eigenlijk niet. Zie je witte haartjes bij zijn ogen of ergens anders op zijn lijf? Dat zou je nu wel moeten kunnen zien, vooral op deze donkere ondergrond. (ik had nl een erg lichte valk met witte haren langs de vale aalstreep, daar kun je dus geen schimmelharen in zien, hij is overigens getest en niet schimmel)