symptonen hengstig paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xsarinax

symptonen hengstig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 14:56

hey
mijn paard doet soms heel vervelend, ze wil geen stap verzetten tijdens het rijden en gaat stilstaan als ik been geef,
nou vroeg ik mij af wat de syptonen zijn van een hengstig paard, misschien is 1 van de redenen dat ze zo raar doet, want haar vorige eigenaar zei dat ze wel vaker hengstig is geweest.

gr xsarinax

0000

Re: symptonen hengstig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:57

Die verschillen per paard. Er zijn paarden waarbij je er niets van merkt, anderen zijn helemaal niet meer te rijden of worden zelfs in de omgang erg vervelend of juist heel erg lief.

Hoe vaak gebeurt het dat ze zo reageert?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:57

Toen mijn merrie hengstig was, stopte ze telkens, en ging ze staan plassen, terwijl er bijna geen urine kwam.
Ook bleef ze telkens rond de ruin uit onze les hangen, erg irritant.
Wel meteen toegehapt en naar de hengst gebracht. :j

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 14:58

op dit moment al 1 week lang, elke dag. ze gaat stilstaan als ik been geef, en wil dan niet vooruit. Ik dacht eerst dat het aan onze bak lag, maar ik ging in het weiland rijden en toen was ze nog steeds raar bezig

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:59

xsarinax schreef:
op dit moment al 1 week lang, elke dag. ze gaat stilstaan als ik been geef, en wil dan niet vooruit. Ik dacht eerst dat het aan onze bak lag, maar ik ging in het weiland rijden en toen was ze nog steeds raar bezig

Dat is hoe lang...Hoe vaak gebeurt dat? Eens per halfjaar, eens per maand...?

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 15:01

_Esther_87_ schreef:
xsarinax schreef:

Dat is hoe lang...Hoe vaak gebeurt dat? Eens per halfjaar, eens per maand...?

per maand wel een weekje

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:04

Dan kan het heel prima van de hengstigheid komen, dat is ongeveer de juiste periode namelijk ;)

In principe kan je dan twee dingen doen. Niet rijden, eventueel longeren als dat wel gaat. Of, als je paard er echt veel last van heeft, zijn er verschillende supplementen die ervoor zorgen dat ze er minder last van hebben. Ik vind zelf in ieder geval dat je er niet gewoon doorheen moet duwen, het paard is niet stout maar voelt zich daadwerkelijk 'anders dan anders' en niet prettig.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:05

dat kan best wel eens hengstigheid zijn. er zijn medicijnen op de markt die je paardje minder hengstig maken. ik weetn iet welke maar moet je even bij een dierenarts informeren :)

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 21:02

wat voor medicijnen zijn dat bijv?

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:14

_Esther_87_ schreef:
In principe kan je dan twee dingen doen.

Je vergeet de makkelijkste oplossing; Laten dekken :D