brandmerk engels volbloed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

brandmerk engels volbloed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 18:14

hallo, ik heb een paardje dat ingeschreven staat bij het NDR. vermoedelijk is het ook een engels volbloedje, maar in paspoort staat ras onbekend, nu is dit paspoort ooit een eer opnieuw aangevraagd.

nu vroeg ik me af heeft het engels volbloed een brandmerk ? en zo ja hoe ziet hij eruit ?

mijn paardje lijkt namelijk iets van brandmerk op zijn kont te hebben , het is onduidelijk te zien en niet te voelen . maar toch ijkt het er vrij veel op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:26

Ik kende een engels volbloed met een brandmerk op de hals.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:21

Bij mijn weten zijn er maar een paar gebieden waar Volbloeden met een vries(brand)merken lopen.
Sommige Oost-Europese landen (op de hals, vaak links) en Australisch gefokte Engelse Volbloeden, met een verschillend merk per fokker, en altijd op de linker schouder.
Hier een voorbeeldje http://www.stallions.com.au/stallions/a_stallion_details.php?arion_id=102460500&hemisphere=1

Maak anders eens een foto van het brandmerk, want er bestaan een hoop verschillenden.
Alleen worden er bij mijn weten verder geen Volbloeden gebrandmerkt. Een paspoort van de NDR betekent niet automatisch dat je paardje een Volbloed of Draver is, vooral omdat er ook ras onbekend in staat. Het betekent slechts dat de NDR je paardje geregistreerd heeft.
Ik denk dat je beter kan proberen om vorige eigenaren te achterhalen, als je zeker wilt weten wat je paardje is.

ds1992

Re: brandmerk engels volbloed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:18

Ik rij een half engels volbloed en die heeft een brandmerk op 1 bil!

NatasjavE

Re: brandmerk engels volbloed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 08:11

@ ds1992 Een half Engels volbloed is dus een warmbloed(eventueel een Anglo Arabisch volbloed) en hoort dus bij een van de sportstamboeken.
Daar heeft ie dan het brandmerk van.

sanne_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:01

Heey hallo!

Ik heb zelf een Engels volbloed.
En Nefrit heeft aan beide kanten een brandmerk.

Helaas heb ik geen idee wat deze betekenen.
Er is mij verteld dat het te maken kan hebben met hoge prestaties.
Nefrit komt van de renbaan in Hongarije, en heeft in Engeland endurance en springen gedaan.

Hier in Nederland heeft hij m2 dressuur gelopen, en wij zijn nu lekker aan het trainen.
In mijn profiel staat een foto van hem, misschien kun je het brandmerk zien. (Valt niet zo heel erg op)

Groetjes,
Sanne

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:08

De brandmerken op je paard komen van de Stoeterij ... meestal is dat aan een kant de 'merk' van de Stoeterij en aan de andere kant de 'merk' van zijn geboorte jaar en nummer.

Hij heeft in 10 renwedstrijden gelopen (1100-1200 m): is 2x eerst geweest, 4x derde, 4x vierde.

foto van hem in zijn etue:
Afbeelding