Zeoliet afstammelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pam87

Zeoliet afstammelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 22:01

De moeder van mijn 6jarige merrie is dit: http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/70250
Nu las ik dat paarden met zeoliet in hun bloedlijn hebben vaak lastig zijn, klopt dit?

Zijn er meer die er paarden van hebben? ( van 1 van die op die pagina)
hoe zijn die met rijden bij jullie?

Mag ook van de vader(formia juno) zijn bloedlijn: Vader: Reggie Crown Moeder: Southern Comfort
( draver)

Mijn merrie is dus draver x kwpn

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 00:49

[FB] nakomelingen zeoliet?

er is een gezegde over zeoliet namelijk:

Zeoliet geeft verdriet.

bokker katja heeft de ggk hengst eusebio gereden ( dat is een rechtstreekse zeoliet zoon) :)

zamira16

Re: Zeoliet afstammelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 01:17

op mijn stage bedrijf staat een zeoliet fokmerrie. best pittig ding maar geeft goede nakomelingen. ze word niet meer bereden dus weet niet hoe ze verder onder het zadel is.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 02:13

Ik heb ook een Houston x Zeoliet dus ik krijg wel meer te horen dan alleen het verdriet.

Mijn merrie en ik hebben wat 'opstart' problemen gehad omdat ik erg aan haar moest wennen. Ik was kort daarvoor mijn oude paard kwijtgeraakt aan een scheurtje in de knie.

Nu bijna 2 jaar later zou ik haar never niet meer kwijt willen. Zelden heb ik zo'n fijn paard gehad of gekend. Wat het wel is, is dat je met het bloed om moet weten te gaan. Ze zijn niet allerdaags, maar ze hebben een super instelling als jij ze begrijpt. Ik zou er zo weer voor kiezen

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 07:42

ik heb er ook een van zeoliet
is niet lastig wel wat ouder al

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:40

ik heb ook een zeoliet
is al 17 maar is er wel 1 met gebruiksaanwijzing

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 10:10

Oké dat verklaard dus haar pittige karakter.. Ze is namelijk stront eigenwijs nee=nee zeg maar..

Mischien een stomme vraag Indomitable maar hoe bedoel je ermee om gaan?
Door heel streng te zijn en vol te houden tot ze het wel doen/toegeven of op een andere manier?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:13

door consequent te blijven in wat je doet
dat bij jou dus ook nee nee is
ze staan er om bekend graag het leiderschap over te nemen

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:13

heb tot nu toe geen probleem maar als ikd ie heb zal ik het zekers neer zetten

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:22

Ik heb er ook een. Net als Indomitable echt wel wat opstartproblemen gehad hij was jong, erg dominant en watervlug.
Maar die fase ligt al lang achter ons ik heb met hem om leren gaan en ik zou hem ook never nooit meer kwijt willen. Het is een heerlijk paard. Het blijft een aparte, dat wel, maar ik ben elke dag weer blij dat ik met hem kan werken. Hij wil altijd graag zijn best doen voor je. Ook ik zou er zo weer voor kiezen.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:36

@mymy, mijn merrie komt heel dominant over, maar dat is een uiting van onzekerheid. Daardoor komt het op de meeste mensen over dat ze maar eens goed aangepakt moet worden (lees, klap er maar eens op, die moet maar luisteren die knol, etc..), echter werkt dit averechts en raak je alleen maar verder van huis. Dat is dus op mijn vorige stal gebeurt met een super gestressed paard als resultaat.

Het is niets moeten, alles willen, met rust en vertrouwen. Vooral niet gaan slaan en niet boos worden. Bij een stemverheffing kan ze al heel erg klein worden. Wel natuurlijk consequent zijn anders raakt ze verward. Dat is eigenlijk ook wat hierboven aangegeven wordt. En dat is ook wat ik bedoel met 'je moet ermee om weten te gaan'. Om de rust te krijgen ben ik wel ruim 1,5 jaar bezig geweest dus ook als eigenaar zijnde moet je dit zeker willen en kunnen.

Daarnaast ervaar ik Celana als vrij eenkennig, maar dat zou misschien ook uit Houston kunnen komen.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 14:14

Ze word inderdaad alleen maar nog eigenwijzer als je haar een tik geeft ( bv omdat ze de trailer niet in wil) blijft ze gewoon staan en kun je bij wijze van schoppe hoe hard je wil mevrouw geeft daar geen gehoor aan en gaat alleen de kant op die zij wil.

Ze is opzich niet zo springerig/schrikachtig als wat ik in dat andere topic erover lees, niet schrikachtig ofzo.
Alleen gewoon heeeel eigenwijs.

Ik ga nu vanaf het begin weer beginnen met haar ( hopelijk is ze niet te oud ervoor) dus echt weer beginnen met vast staan ( zonder dat ze in paniek raakt en zich los trekt)en erna weer het inrijden oppakken.

Ze heeft wel super mooie gangen dat wel en is met poetsen enzo heel lief/aanhankelijk en komt altijd naar je toe als ze in de wei staat.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:23

Ik rijd een Special D x Zeoliet. Een erg fijn en eerlijk paard, maar wel een met een gebruiksaanwijzing. Met rijden heeft hij zo zijn streken, vooral in het begin heb ik hem regelmatig op zijn plek moeten zetten. Het heeft ook best wel lang geduurd voordat we op elkaar afgestemd waren. Inderdaad rustig blijven en niet boos worden werkt het beste. In de omgang is hij super, het liefst staat hij eerst een kwartier te knuffelen.

Als je eenmaal het vertrouwen hebt en "boven" hem staat kan ik wel zeggen dat ik niet eerder zo'n fijn paard heb gereden. :)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 14:28

Ik ben zelf heel rustig/stil dus dat niet boos worden komt wel goed :)
Ik denk ook dat je vooral alles veel moet herhalen bij ze? ( okal willen ze het niet doen toch doorzetten zonder boos te worden? want als je ermee stopt dan krijgt ze haar zin en word het alleen maar erger lijkt me )

April is ook echt een knuffel dame :P
( wel fijn want mijn andere paard is helemaal niet zo van het poetsen enzo)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:30

heb ook een zeoliet geeft absoluut geen verdriet !!!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 14:34

missanita84 schreef:

Wow die van jou lijkt echt veel op de mijne! ( kheb geen duidelijke foto's) maar echt sprekend.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:53

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:58

Hier een Sir Sinclair x Zeoliet en kan me geen fijner paard wensen. De verdriet gaat absoluut niet op!

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:02

Ook mijn Zeoliet geeft geen verdriet!
Die van mij heeft ook wel dezelfde eigenschappen, dominant, eenkennig en doet niet zomaar iets voor je, die moet je echt overtuigen. Ik heb dit paard nu 15 jaar en echt al veel meegemaakt met dat beest. Maar ik ken haar en zij kent mij en dat maakt dat wij het enorm goed met elkaar kunnen vinden. Helaas is ze niet zo lief voor andere mensen en dat zorgt wel eens voor problemen. Ik denk dat je er wel wat tijd in moet steken maar het zijn geweldige paarden!

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:11

mymy schreef:
missanita84 schreef:

Wow die van jou lijkt echt veel op de mijne! ( kheb geen duidelijke foto's) maar echt sprekend.

en op de mijne hahaha

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:22

Zo heeft iedere hengst wel zijn voors en zijn tegens. Het moet ook wel bij je passen en dat is denk ik ook een heel groot punt van belang.

Volgens mij lijkt Celana ook wel een klein beetje op de van jullie (vooral de hals).

Afbeelding

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:31

Afbeelding

de mijne
dame ben ik niet in zn verzorgster geweest??denk ik

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:37

petra1970181 schreef:
mymy schreef:

en op de mijne hahaha[/quote]

kan ze niet goed zie in jullie pro`s maar ze zijn gewoon top!! die zeolieten haha
ziezo en ik zijn echt een team zit er iemand op die niet kan rijden, of een beetje onzeker is maakt ie daar gruwlijk misbruik van haha hij gaat voor mij door t vuur

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 18:23

Heb een Haarlem x Zeoliet. Een liever paard bestaat niet. Goudeerlijk en superbraaf.

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:16

dus nog geen een zeoliet met echt verdriet? *\o/*