Exterieur beoordeling Olivi x Zeoliet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Exterieur beoordeling Olivi x Zeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 10:03

tanjaatjuhh

Re: Exterieur beoordeling Olivi x Zeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:25

Voorkant van je merrie kan beter.

Vooral lengte hals bovenlijn hals en wat meer front , schouder is ook wat vlak. Achterhand ziet er prima uit.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:35

Niet mee eens.

Voorkant zou iets gewelfder kunnen, maar heeft wel voldoende lengte. Mooie schoft, haar croupe is wat kort en hellend. Mooie romp. Achterbeen tikkie krom.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 22:56

Bedankt voor jullie reacties! omdat jullie het niet eens zijn ben ik benieuwd naar meer meningen :D

Ook ben ik benieuwd of je het 'tikkie kromme achterbeen' uit kunt leggen :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:05

Staat ze op een vlakke ondergrond? (Lijkt of de ondergrond wat afloopt). Kromme achterbeen zie ik niet zo, maar de foto is daar wat onduidelijk. Zou wat meer ruimte bij de kaak willen zien (of te wel, wat meer lengte in de bovenlijn). Vind de schouder wat stijl. Wat meer lengte in de rug vind ik ook mooier. Wel mooie croupe. Mooie merrie hoor. Wil je haar laten dekken?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 23:12

ze staat op de eerste foto op een heuveltje in het bos, 100 % vlak zal de ondergrond dus niet zijn.

dank je, voorlopig wordt ze in ieder geval niet gedekt. ze begint na een lastige begin periode nu net een beetje lekker onder het zadel te lopen, dus we hebben net de wedstrijden weer opgepakt. ik denk dat een pauze door een veulen niet echt slim zou zijn nu, ze heeft namelijk niet het meest makkelijke/werkwillige karakter :+

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:02

haar romprichting is opwaarts, ze staat voldoende in het rechthoeks model (had meer gemogen) hals is voldoende lang, hals richting is verticaal, had wat meer bespiering aan de bovenkant van de hals mogen hebben. hoofdhals verbinding is wat licht. ze heeft een hoge schoft, welke lang doorloopt. haar schouderligging is wat steil, lendenen lopen lang door en zijn wat strak. haar kruis is hellend.
stand voorbeen kan je niet erg goed beoordelen maar nijgt wat hol. stand achterbeen zou ik iets naar sabelbenig scoren maar misschien is het ook hoe ze staat op de eerste foto..
verzenen lijken wat laag en kwaliteit beenwerk kan je niet beoordelen
ze had iets meer lengte in de rug mogen hebben (komt van olivi ;) )

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 16:34

bedankt voor je uitgebreide reactie essiesilly :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:47

Babootje schreef:
Staat ze op een vlakke ondergrond? (Lijkt of de ondergrond wat afloopt). Kromme achterbeen zie ik niet zo, maar de foto is daar wat onduidelijk. Zou wat meer ruimte bij de kaak willen zien (of te wel, wat meer lengte in de bovenlijn). Vind de schouder wat stijl. Wat meer lengte in de rug vind ik ook mooier. Wel mooie croupe. Mooie merrie hoor. Wil je haar laten dekken?

Hmmm Zeoliet :D :D :D :D
Als je ooit denkt aan dekken zou ik er een langergelijnde hengst opzetten.