Een kleine twee maanden geleden heb ik een pony'tje van bij de sjoemelaar op de hoek gehaald omdat die zo hard leek op mijn 1e shetter. Ze zag er nogal verwaarloosd uit (geen gras, geen hooi, vol klitten, je weet wel wat ik bedoel ...) Nu staat ze bij ons en begint er echt goed uit te zien (ontwormd, gevaccineerd en een vitaminekuur).
De eigenaar zei dat het een merrietje was van 1 jaar oud en dus niet zwanger. Maar omdat ze al enorm lange manen heeft voor een jaarling (lijkt mij toch) heb ik bang dat ze toch iets ouder is. Bijgevolg heb ik bang dat ze zwanger kan zijn. Ze staat bijna twee maanden bij ons en voelt zich goed thuis bij de andere maar is nog niet hengstig geweest. Maak ik mij te snel zorgen of kan ik beter door de DA een echootje laten nemen ? Door haar lange manen en staart lijkt ze niet zo jong. Iemand toevallig een jaarling veulen ? Hoe lang zijn zijn/haar manen ?
ik heb een beetje bang dat ze nog niet sterk genoeg zou zijn en risico's nemen met mijn lieve, kleine meid hoeft helemaal niet.

Maar kan natuurlijk ook door de verwaarlozing komen. 
maar ik kon haar echt niet laten staan. er stonden er een 20-tal en ik moest er eentje naar huis halen.
Jeutje...