Veulen premies

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Veulen premies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 14:55

Haihai,

Dinsdag komt mijn shetland merrie. Ze is bedoeld om mee te gaan mennen dus ik had niet gekeken echt naar papier en premies ed.
Ik ging er vanuit dat ze niets had. Nou blijkt ze dus een veulenpremie te hebben maar ik heb geen idee wat dit betekent :o Ik heb de uitslaglijsten gezien en ze stond op de 4de plaats ( ook 4de premie? ) Ik zou heel graag weten wat de primering inhoudt en op basis waarvan ze dit bepalen ed.

Voor de geintresseerde, pa is Zwier van de olde maten opa Orlando van stal Westerwolde. Ook of dit een leuke afstamming is weet ik niet.

Kan iemand mij duidelijkheid geven?

Dennis

Re: Veulen premies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 17:20

Ze was dus 4e geplaatst in de rubriek en heeft een veulenpremie gekregen.
Het is vooral bouw en beweging, maar ook hangt een premie er vanaf van de conditie op dat moment samen met hoe ze voor gesteld worden en zich laten zien.

Als jonge pony kunnen ze alleen wel of geen premie krijgen.

Als veulen dus een veulen premie (of geen premie), als enter een enter premie (of geen premie) en als twenter een twenter premie (of geen premie).
Dan kunnen ze als 3 jarige naar de stamboek opname en op de premiekeuring voor een 1e, 2e, 3e of geen premie.

Melvern

Re: Veulen premies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 12:11

Ooh okey, bedankt voor de uitleg. Het is me nu duidelijk...