Welke hengst vult mijn merrie goed aan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MallyBelly

Welke hengst vult mijn merrie goed aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 13:32

Wat de titel al zegt Welke hengst haalt het best naar boven bij mijn merrie, ik zit er over te denken op sientje nog eens te dekken

Ik heb een 1ste premie haflinger merrie, Sientje (Aka Sascha, hier op bokt) Altjo van de kenterstreek X Mariska.

Ik zit nog te twijfelen of ik het officeel wil doen of een kruising met een ander ras.
Ik wil natuurlijk de puntje die mijn merrie minder heeft, verbeteren.

Ik zou graag een hengst willen, met een bergopwaartse gang, een stevige galop. Hij hoeft niet officeel gekeurd te zijn, ik wil het veulen toch graag zelf houden, dus mag ook de hengst van iemand eigen zijn. Niet kleiner als 1,49. Geen lang en geen korte romp, zo als sientje vind ik mooi en perfect Moet lekker stevig gebouwd zijn.
Geen tinker, mitst die voldoet aan hier boven, geld ook fjord/fries.
Niet duur, het is voor ons hobby.... en in omgeving oss(nb)

foto merrie
Ik zal vanmiddag goede stand foto maken
Afbeelding
http://img577.imageshack.us/img577/7277/image662.jpg
http://img525.imageshack.us/img525/6707/image649.jpg

Ik zit er over te denken, weet het nog niet zeker..
Maar ik dacht misschien weten jullie wel een hengst en wie weet..

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 23:08

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:19

Wat wil je gaan doen met de nakomeling?
Ik heb twee kruisingen uit mijn haflinger gefokt. Een kruising Paint, voor de western, bosritten en TREC. En pas is Pepita geboren, de vader is een PRE. Zij wordt als ze groot is aangespannen en we gaan kijken of het wat wordt met dressuur!

Er loopt een huiskamertopic met heel verschillende maar allemaal superleuke Haflingerkruisingen. Een kruising met een Groninger start inmiddels succesvol in de M2. Een hengst die ook leuk kruist met Haflingers en een leuk kleurtje geeft is de perlino Welsh Cob Sublime Sponte.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 12:04

Ik wil recreatie en af en toe dressuur gaan rijden..
eerder heeft een andere haf van mij een kruizing met pre gehad, dat was niet zo gelukt, dus weet niet of dat zo geslaagd is..
Paint zo nog wel kunnen, welke hengst heb jij gebruikt?
Groninger of ander tuigpaard, heeft absoluut niet mijn voorkeur, ik heb niks het ras, en het type paard past niet bij mij..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:27

Een Groninger is geen tuigpaard ;)

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:57

Ik heb zelf op dit moment een haflingerxCriollo veulen lopen aan de voet van mijn haflinger merrie. Doordat de hengst ook een lichte vos met lichte manen is, lijkt het veulen qua kleur veel op een haflinger, maar qua bouw zal ze waarschijnlijk wat rijtypischer worden.
Voor foto's van alle drie kan je me het beste even een pb sturen of bij mijn andere posts kijken.