Shetje zonder eigenaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HilD

Shetje zonder eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 11:51

Een bekende van mij heeft in een opwelling een Shetlander gekocht, een hengstje van een jaar oud.
Wel een leuk beestje om te zien. Hij had hem gestald bij een vriend die koeien heeft. Maar daar brak hij steeds uit het zelf gemaakte stalletje. Toen wilde hij hem niet meer en is er mee naar een slachter gereden >;) de slachter kon er uiteraard niks mee en toen heeft de jongen het paardje aan het eerste de beste meisje gegeven die zei 'oh wat een lief paardje' vervolgens kwamen de ouders klagen dat ze dit beetsje natuurlijk niet wilde. Waarop de jongen heeft gezegd ja gegeven is gegeven. Hij staat nu bij mij in de buurt in een apart afgezet stukje wei bij iemand in de wei.
Nu zat ik uiteraard te mopperen tegen hem waar hij mee bezig is hij zei ik hoef hem gewoon niet meer. Waarop ik zei mag ik iemand Zoeken die hem wil?
Ja zei hij als hij maar weg is. Dus bij deze wie wil dit hengstje hebben. Hij is wel op tijd ontwormt. Verder zitten er geen papieren etc bij en is niet gechipt. Ik kan er ook niks mee ik heb merries lopen. Je mag hem zo mee nemen je kunt me ook ff een pb'tje sturen mocht je een oplossing weten of iemand kennen die er iets mee kan etc.
Graag geen reacties op die jongen want ik kan daar niks mee. Ik probeer gewoon het beestje te helpen. :)

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 11:53

Waar staat hij, ik ben nog opzoek naar een maatje voor m'n vriendin.
Wat een absurde kennis zeg jeetje..
Hoe ziet hij eruit? Hoe is zijn gedrag? Waarom wilde de jongen hem niet meer?
Laatst bijgewerkt door LisaLuna op 28-07-12 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 11:55

Goed dat jij hem probeert te helpen, mss kan de jongen hem iig laten chippen? Want dat komt nu dan voor de kosten van de nieuwe eigenaar en aangezien er al shetten bijna gratis weggegeven worden die wel een chip hebben is de kans dat je hem kwijtraakt kleiner zonder chip. Castreren zal zijn kansen ook vergroten, mensen kunnen vaker iets met een ruin dan met een hengst. Dat is toch wel het minste wat die jongen kan doen om nog enigszins zijn verantwoordelijkheid te nemen. En maak even goede foto's, mensen zien toch wel graag wat ze kopen.

HilD

Re: Shetje zonder eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 11:58

Hij staat in waalre bij Eindhoven.
Ja dat chippen en castreren etc kan ik hem vragen maar weet het antwoord al dat gaat hij niet doen.
Hij geeft niks omdat beest.

HilD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 11:59

Ik zal vandaag eens langsgaan om foto's te maken die ga ik vandaag proberen te plaatsen.
Hij is bruin met blonde manen. Hoogte zal ik ook eens checken straks.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:02

Mss kun je hem eens duidelijk maken dat hij door het dier toentertijd te kopen ook een verantwoordelijkheid heeft voor het diertje. Leuk dat hij het niet wil doen, maar nu laat hij jou zijn vuile werk opknappen. Kun je voor zoiets niet de dierenbescherming bellen als het dier daar staat te verpieteren? Of staat het dier er verder goedverzorgd bij?

Ik zou iig beginnen met het maken van goede foto's waarop het dier netjes gepoetst staat. Eventueel wat advertenties plaatsen op bokt en op marktplaats.

HilD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 12:12

hij word nu wel goed verzorgd want het mensen uit de buurt hebben hem opgevangen dat scheelt. maar ja die zitten nu ook met dat beestje want hij moet apart blijven van de rest.

HilD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 12:14

Laatst bijgewerkt door HilD op 28-07-12 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:15

Apart hopend dat hij snel een nieuw huisje vind

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:18

Wat een leuk beestje zeg!
Die had hij toch zelf ook wel op internet kunnen zetten, raar dat hij dat zo doet

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:20

Ik had dit diertje wel kunnen helpen maar het is wel erg ver rijden vanuit de kop van Noord-holland.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:22

shetland hengstjes zijn met de straatstenen niet weg te geven. Op deze manier waarschijnlijk wel, slimme zet!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:26

Letsdunit schreef:
Ik had dit diertje wel kunnen helpen maar het is wel erg ver rijden vanuit de kop van Noord-holland.

Zelfde hier. Ik kan wel een hengstje kwijt maar het is zo ver := .

HilD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 12:44

Nee dat is inderdaad te ver! Helaas.
Die jongen gaat echt geen foto's op internet zetten. Is een kampert van rond de 22 jaar het feit alleen al dat dat beestje nu bij iemand anders op de wei staat en hij geen verantwoording neemt voor dat beest zegt al genoeg. Hij weet dat hij daar op de wei staat maar hij weet niet wie deze mensen zijn die hem opvangen.en dat intereseert hem ook niet..

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:40

Dit topic is een verkapte advertentie; advertenties horen thuis op de bokt markt. Daar mag je het topic opnieuw plaatsen. Hier een slotje dus ;).