Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
weule schreef:Onze merrie bracht op d'r 24ste het laatste veulen, in totaal 19 gehad. Was 2 keer niet gedekt, met jaar of 9 en jaar of 16. Verder elk jaar in 1 of 2 keer drachtig, alleen toen was het gewoon op. De merrie was nog super in conditie, maar pakte niet meer op(5 keer gedekt). Toen mocht ze met pensioen.
Bevallingen gingen altijd simpel en super snel.
Titsia schreef:Ik zelf niet, maar mijn broer heeft een oude fokmerrie (geen idee juist hoe oud maar ze is zeker boven de 20), heeft al 16 veulens gehad, waaronder goedgekeurde hengst en verschillende staatspremie merries (Oldenburg). Twee jaar geleden niet vol te krijgen door de vele cystes. Vorig jaar zonder al te veel problemen, en ook dit jaar lukte het zonder al te veel probs, dus voor volgend jaar verwacht ze weer een veulen. Dit jaar liep het wel bijna mis, omdat de merrie nogal een "hangbuik" heeft gekregen, duwde het veulen langs haar anus. Gelukkig was de DA er snel en is het allemaal goed afgelopen.
Ze is trouwens een Freiherr x Traumdeuter, niet zo bekend hier gok ik