verder dacht ik dat het hier wel het beste zou staan, anders graag verplaatsen.
sinds zaterdag staat er een nieuwe merrie bij ons,
mijn merrie is best wel dominant en deze ook, de eerste keer kennismaken ging dat ook niet vanzelf.
ze hebben elkaar hard getrapt en mijn merrie heeft daar een beurse plek, en wat oppervlakkige wondjes aan over gehouden.
door dit voorval hebben we ze vanaf zondag apart gezet, in de wei met een draadje er tussen.
dit ging goed, al gingen ze elke ochtend snuffelen waarbij een gil en bozen gezichten heel normaal waren.
ook draaiden ze vaak hun konten naar elkaar.
gelukkig trapte ze nooit naar het draad

sinds gistere, donderdag 5 dagen later dus!
zijn ze aardiger tegen elkaar, ze snuffelen nog elke ochtend maar het oren naar achteren doen, het kont naar elkaar toe draaien en het gegil is weg!
vaak ook als ik de paarden binnen haal staat de nieuwe merrie al binnen, en haal ik later mijn merrie met veulen, veulen loopt los en gaat vaak bij de nieuwe merrie staan snuffelen.
gisteren was voor het eerst dat de nieuwe merrie een beetje druk werd toen ze uit het land naar de stal moest, ze was ongeduldig en hinikten vaak. deed ze daarvoor nooit!
toen ik die avond wou rijden, toen ging het helemaal mis!
ze was een soort in paniek toen ik in de rijbak was met haar.
dus eerst aan de longeerlijn, maar na een half uur flink rennen, en ze was echt heeel nat, bleef ze druk en in paniek.
vanochtend zet ik eerst mijn merrie met veulen buiten, veulen wou maar n iet en bleef bij de nieuwe merrie staan.
veulen toen met halstertje om mee gesleurd.
eenmaal in het land begon mijn veulen te gillen en te rennen en gek te doen.
normaal rent ze ook wel maar nu echt gillend naar die nieuwe merrie alsof dat haar moeder is.
ook houd ze normaal zo op maar bleef nu een half uur door gaan.
toen ik de nieuwe merrie uit haar box haalde had ik net een merrie die naar haar veulen wil in de hand.
schrapen, gillen, draaien.. en vooral heeeel hard naar het veulen toe lopen.
eenmaal in het land rende ze naar het draad, snufende met mijn ,merrie en veulen.
liet duidelijk zien dat ze hengstig was en ging rustig eten.
weg paniek, weg probleem.
wat kan ik hier nou mee?
hoe zou ik dit af moeten leren?
paardje heeft dit nooit eerder gedaan, maar heeft altijd op een stal gestaan met meerdere paarden en zonder veulens.
de nieuwe merrie was bedoeld als braaf rijpaardje waar ik mijn vertrouwen op kan terug krijgen.
maar ben gister opgestapt en na 2 min stond ik er weer naast omdat ik het niet vertrouwde.