Haflingers met Haast!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Goudlokje1

Haflingers met Haast!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 12:24

Gisteren lekker naar de Hei gereden met een heel groepje, waaronder een kleine welshpony die gewoon moeite had om het bij te houden, een fjord, een KWPN-er en mijn Linda's beste vriendin, een andere haflinger.
Als ik met Linda en Linda's Famira ga rijden, crossen we meestal de hele Hei over, wel met rustige stukjes, en gaan we altijd HARD.
Ik ga nu beschrijven wat je krijgt als je Linda en Famira achter de groep zet, met de welshpony voor ons en verder een enorm gat tussen de voorste ruiters.
Linda en ik moesten onze paardjes de hele tijd tegenhouden, ondertussen zaten wij met zo'n kop "als er nu iets gebeurt, zijn we ze kwijt" en de welsh werd ook niet erg blij van al dat getrek in zijn mond. Gingen we een stukkie galopperen, moesten we na een paar stappen weer gaan draven omdat het meisje van de welsh hem niet goed kon houden...
PRIMA, maar als ze dan verder nog gaat lopen zeuren omdat ze op de Hei wil galopperen, ben ik het zat... Dus gingen we de Hei op, hebben een stukkie gedraafd, wat redelijk goed ging:), en gingen we weer op weg naar stal.
En om de 5 seconden; "kunnen we nu eindelijk gaan draven???" Daar word je dus gewoon boos van!
Toen we terugkwamen zijn Linda en ik nog een stukkie op Visdonk gaan rijden zodat de paarden ff hun energie kwijt raakten. we waren met een kwartier terug op een stuk wat je normaal in een half uur doet. En dan snap ik dus niet dat er nog steeds mensen zijn die vinden dat "karrenpaarden/boerenknollen niet hard kunnen. En geloof me, ik heb meegetraind met de renpaarden van een vriendin en Linda houdt ze makkelijk bij. Dat zijn pas Haflingers met Haast! /3 /3 /3

_xHaflinger

Re: Haflingers met Haast!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:34

Leuk :) mijn had heeft nooit z'n haast haha!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:21

mijn oudje van 24 jaar heeft regelmatig in het bos zeeeeeeeeeer veeeeeeeeeel haaaaaaaaast. in haar jongere jaren een keer een brommer ernaast, liep ze verdomt rond 35 a 40 kilometer per uur. hoe zo kunnen haflingers niet hard!!!!!!!!!! dus echt wel.

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:23

die van mij kan niet rustig stappen! ook altijd haast haha en hij is al 27 jaar

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:25

Mijn verzorghaf heeft ook altijd haast :Y)

Maar snap je frustratie over dat andere meisje met de welsh, ik ken het :=

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:20

Mijn haflinger kan ook niet normaal stappen tijdens buitenritten. En eenmaal in galop houdt ze kwpn'ers makkelijk bij :)

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 16:18

Heb nou alleen dat als ik op de hei ga rijden ze alleen maar hard wil:)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:27

Mijn haflinger denkt dat ze het vliegtuig moet halen :')
als er een dag komt dat ik ontspannen met losse teugel ga rijden, geef ik een feest

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 00:44

Ik moet zeggen, dat het bij mij precies hetzelfde is, maar ik ben wel dol op haar:)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:48

Is die van mij eenmaal 'op stoom' dan heeft ze als bijnaam DRaflinger! Vooral op een rechte weg zonder zijwegen wil ze laten zien wat ze kan, maar heeft ook een onderstel!

plutak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:51

Daar kan ik over mee praten. Die van mij kan normaal stappen maar daarna houd het ook wel op ;) beetje jammer dat ze vaak uit joligheid begint te bokken bij het aangaloperen... Vind ik niet leuk!

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:59

Mn 'verzorg' haffie heeft ook altijd haast, komt uit een oostenrijkse merrie en van wat ik gehoord heb zijn dat vaak heethoofden.
Soms wordt je er echt moe van dat er alleen maar een 5e versnelling op zit haha

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:02

Proberen rust erin te brengen door een battery eruit te trekken ;)

annemiekje40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:49

vandaag gemeten op mijn haf 41.9 km/uur :)

Yeah!!!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:52

annemiekje40 schreef:
vandaag gemeten op mijn haf 41.9 km/uur :)

Yeah!!!

Pardon??????

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:44

Ik had een keer 54 maar dat geloofde ik niet (ik rijd aangespannen). Maar zeer regelmatig 35+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:07

Die van mij is ook zo, vaak moet ik weer ff zoeken naar de rem. :o Met een lange teugel draven en stappen lukt wel,maar als ze opgewarmd is is gewoon galopperen er niet meer bij. Dat gaat dus alleen maar haaaaaard, heeeeel haaaaard!

Laatst wou iemand op een electrische fiets me inhalen toen ik aan het draven was. Kon precies op zn schermpje kijken en gind 28 km/uur. Die man had ook moeite om er voorbij te komen := . Dus in galop zal het helemaal hard gaan.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:20

BarbaravB schreef:
Ik had een keer 54 maar dat geloofde ik niet (ik rijd aangespannen). Maar zeer regelmatig 35+

Misschien moet ik toch eens de kilometerteller op de kar installeren (die al een tijdje in de kast ligt, stom hè?)
Dan kan ik hier ook gaan opscheppen hoeveel haast mijn haf wel niet heeft! ;)

Freefeelster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 00:45

Ha, ha, zo leuk die Hafjes!
Had vroeger een verzorghafje: in de bak niet vooruit te branden en in het bos racen!
Als ze bij een een vast punt in de route kwam, waarbij ze kon kiezen tussen het pad met het sprongetje en het pad zonder, dan rende ze altijd vrolijk op het sprongetje af.
Soms wel wat te onrustig zo'n bosrit, echt relaxed dromerig stappen zat er niet bij.

Wat is dat toch met die Hafjes? Willen ze soms gewoon weer snel terug naar de stal?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:19

Die van mij heeft op de heenreis vaak de 'handrem' erop. Lastig die eraf te halen. Maar als ze weet dat we richting stal gaan dan...... alle remmen los! Moet je die kop zien als we een in haar ogen 'omweg' nemen of niet direct de erf weer oprijden. Dat gaf vroeger (een jaar geleden) nog wel eens stribbelingen, nu doet ze braaf zoals ik het bestemd heb. Ik moest al mijn overtuigingskracht gebruiken om op de weg te rijden dat IK wilde en niet mijn dondersteentje!

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:23

Freefeelster schreef:
Wat is dat toch met die Hafjes? Willen ze soms gewoon weer snel terug naar de stal?

Nee Alma niet, die heeft ook haast als ik in de bak rijdt of in het weiland.
Ze is meestal pas rustig op de terugweg van een lange buitenrit haha, tegenovergestelde dus van die van jou ;)
Op de heenweg zit ik de eerste 500 meter meestal in een soort van piaffe omdat mevrouw niet wil stappen, en ik niet wil dat ze harder gaat :o

Maidenxnikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:36

de mijne is altijd super braaf! maar zodra ik alleen een rondje ga over de polder kan ze heel goed opeens naar stal rennen!! alleen het duin in doe ik niet, dat is te gevaarlijk, maar ga wel altijd met vriendinnnen dan is ze super braaf, en doet ze alles wat je wilt :)

Jettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:21

Allemaal race haflingers zie ik? Nou die van mij kan niet zo vlot stappen. En als andere paarden harder stappen dan hij wordt hij zoooo boos. Dan gaat hij bokken en in de lucht springen :P Hij kan erg hard draven en ookwel hard galopperen, maar hij houd het niet heel erg lang vol.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:23

Ik heb twee verzorg haffen die in tweespan lopen.
En die kunnen ook knal knetter hard lopen!

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:18

Ahaha, dit komt me zo bekend voor.
Op de manege rijd mijn haffie wel eens mee in de les maar al die kinderen gaan janken als hij in galop gaat omdat hij nou eenmaal grote passen maakt en bestwel hard gaat. Ik lachen natuurlijk want door dat gejank wilt ponylief alleen maar harder en harder. Zelf ben ik niet bang om een stukje te racen. Heb ik wel vaker gedaan op een hele grote vlakte.