mijn nieuwe welsh NWR

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noetje14

mijn nieuwe welsh NWR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 17:20

Hallo allemaal,
Ik heb sinds 2 weken een hele leuke 6 jarige ruin Teuntjes Sensation ( v.RietheimsHilbert) 3 weken op proef staan ( we hebben dus nog 1 week).Het is wel fijn dat ik hem op proeg krijg want dan krijg je pas echt een beeld van hem of hij wel of niet iets mankeert.
Eigelijk is het een super pony met goede draf en galop ( stapt iets of wat kort soms, maar dat is volgens mijn trainster wel te verhelpen) en hij heeft veel potentie voor zowel dressuur als springen. Er is alleen 1 dingetje en daarom plaats ik dit topic. Hij heeft nogal last van kopschudden en we kunnen er niet echt een rede voor vinden. We hebben al heel veel bitten geprobeerd maar dat lijkt niet zo te helpen. Bij een dubbelgebroken loopt hij wel fijner nageeflijk maar schud hij ook meer als bij een enkel gebroken. We zijn samen met mijn trainster aan het experimenteren wat zou kunnen helpen. Hem vooruit drijven als hij schud, of voltes maken om hem bezig te houden of hem op zijn hals kriebelen om hem af te leiden, maar er is nog niet zo veel verbetering. Ook gaan we hem nog voor dat de proef periode is afgelopen laten keuren. Mischien mankeert hij wel iets aan zijn rug en kunnen we hem nog terug brengen, maar toen de dierenarts hier vorige week was om onze andere paarden te laten enten heeft ze ook even snel naar hem gekeken en ze vond hem er gezond uitzien. Als er iemand is die dit herkent of nog iets weet om het te verhelpen, hoor ik het graag. Ik zou graag foto's plaatsen van mijn knappe mannetje maar ik weet helaas niet hoe dat moet.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 21:09

Laatst bijgewerkt door balance op 21-07-12 05:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geen foto topic dus max 2 foto's ter illustratie

Chaos

Re: mijn nieuwe welsh NWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:09

Zeer leuk beest!

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 21:11

Ja!!!Vindt ik nou ook haha!!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:13

Wat een leukerd! Ik heb ook een NWR, voor een deel dezelfde afstamming als Rietheims Hilbert :)

Zijn zijn tanden nagekeken? Misschien heeft hij ergens pijn?

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 21:17

nee, nog niet. Dat zou inderdaad goed kunnen. Ik zal vragen of ons pap de tandarts laat komen.
Leuk!! haha heb je foto?? :D kijken of ze beetje op elkaar lijken haha

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:29

Tanden nakijken is stap een, bij een 6 jarige kunnen er al weleens scherpe puntjes zitten.

vanya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:44

heb je de pony bij jansen van den hout gehaald super gasten trouwens!!! als dat zo is weet ik wie hem gefokt heeft.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:16

Ik heb foto's in mijn profiel of het topic ik mijn onderschrift :D bij ons op stal was nog iemand met ong. Dezelfde afstamming en haar duitse rijpony leek echt heel veel op die van jou! Ook een bruine met zo'n leuke bles.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 18:37

Cemlys schreef:
Tanden nakijken is stap een, bij een 6 jarige kunnen er al weleens scherpe puntjes zitten.

De tandarts komt volgende week ;)

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 18:39

_MG schreef:
Ik heb foto's in mijn profiel of het topic ik mijn onderschrift :D bij ons op stal was nog iemand met ong. Dezelfde afstamming en haar duitse rijpony leek echt heel veel op die van jou! Ook een bruine met zo'n leuke bles.

Nee die lijkt er niet zo veel op, heb je wel foto's van die bij jullie op stal stond, lijkt me wel leuk. :)

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 18:41

vanya6 schreef:
heb je de pony bij jansen van den hout gehaald super gasten trouwens!!! als dat zo is weet ik wie hem gefokt heeft.

jep, hoe weet te dat??? de fokker is Teunissen ofzoiets volgens mijn.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:50

Noetje14 schreef:
_MG schreef:

Nee die lijkt er niet zo veel op, heb je wel foto's van die bij jullie op stal stond, lijkt me wel leuk. :)

Nee helaas niet, hij is ondertussen ook weer door verkocht, dus kan er ook geen meer maken.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 11:51

oh jammer, nouja maakt niet uit.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:47

Wat een leukerd! Leuk koppie zit erop :)

Ik denk dat je even een neusnetje moet proberen. :j
Het kan zijn dat jou pony last heeft van de pollen, en daardoor schud met het hoofd
Mijn pony schud ook met haar hoofd, dat arme ding heeft last van hooikoorts :(:)
Door dat neusnetje wordt het stuifmeel tegengehouden waardoor het niet de neus ingaat en het dus niet gaat kriebelen.
Waardoor ze ook niet of minder schudden met het hoofd.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 11:23

Tomorrow schreef:
Wat een leukerd! Leuk koppie zit erop :)

Ik denk dat je even een neusnetje moet proberen. :j
Het kan zijn dat jou pony last heeft van de pollen, en daardoor schud met het hoofd
Mijn pony schud ook met haar hoofd, dat arme ding heeft last van hooikoorts :(:)
Door dat neusnetje wordt het stuifmeel tegengehouden waardoor het niet de neus ingaat en het dus niet gaat kriebelen.
Waardoor ze ook niet of minder schudden met het hoofd.

dankjewel, ik zal kijken, morgen gaan we al met hem naar een kraker, we hebben er mensen naar laten kijken en die denken dat het iets met zijn rug is, ook heeft hij een wolfstandje hebben we gevonden en de tandarts moet daarvoor nog komen. Als deze dingen in orde zijn en het veranderd niets aan het schudden gaan we zeker neusnetje proberen :j

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 18:50

vandaag naar kraker geweest, hopelijk helpt het. :P

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 20:15

oja, hij heeft trouwens niks aan zijn tanden, rijd hem wel sinds een tijdje met elastiek en nu schud hij niet meer, ben benieuwd als ik hem over een tijd weer zonder rijd hij dan niet alsnog weer gaat schudden, anders ga ik neusnetje misschien toch proberen.