Welke hengst voor Tiaravrouwe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

finley

Welke hengst voor Tiaravrouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 16:16

Welke hengst adviseren jullie op deze bruine merrie? ferro x krack c

http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/54070

foto's niet beschikbaar

Ik zou graag een paard fokken dat groter is en met meer lengte in het voorbeen, meer souplesse en lossigheid in draf,meer voorbeentechniek in zowel draf als galop. Liefst ook niet bloediger dan de merrie nu zelf is

sterke punten:

zeer goed karakter
zeer goed achterbeen
mooi model, merrie steekt goed in elkaar, rondgeribd, mooie hals,mooi paard
voldoende bloed, bloederig type
kracht
mooie vader en moederlijn ( komt uit de landsvrouwe stam,oa Amazing star komt hieruit)
goede instelling om te werken,leert snel en makkelijk

zwakkepunten

kort voorbeen
1m64 stokmaat
mist ruimte in draf,zou algeheel iets meer souplesse en beroptendens mogen hebben in zowel draf als galop, stap is ok

Gaf reeds 2 nakomelingen

sir oldenburg: verkocht naar zweden, geen gegevens

lord loxley:meer massa, 1m66, zeer sterk achterbeen, beweegt vlak in draf en galop in het voorbeen maar wel met veer, souplesse en ruimte, iets flegmatiek,zeer braaf, mooi compleet paard maar zou wat meer front moeten maken in beweging

Alle suggesties welkom, bij voorkeur KWPN, dekgeld onbelangrijk

Danku grts

finley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 16:21

Ketaki

Re: Welke hengst voor Tiaravrouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:39

heb je geen foto van de merrie zelf. ( liefst een standfoto)

volle broer/zus kunnen altijd nog verschillen he.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:27

Moderatoropmerking:
Graag een goede standfoto en/of bewegingsfoto/filmpje van de merrie.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:54

wil je dit seizoen nog gaan dekken?

wat wil je gaan doen met het veulen?

Heeft de merrie in de sport gelopen? is ze voor de keuring geweest?

Mutzzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:04

Beetje lastig zonder foto maar puur uit je verhaal en verzoeken is Lord Leatherdale wellicht een goede optie

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:12

Ik zat eerst ook aan Lord Leatherdale te denken, maar of je daarbij de voorbeentechniek ook heel erg gaat verbeteren?
Misschien Chippendale of Everdeale...ook al fok je dan wel terug op Ferro (gelukkig ver genoeg weg)...
Je kunt wel zien (volgens jouw beschrijving) dat Ferro heel erg zijn stempel heeft gezet op de Krack C merrie, want Krack C staat toch wel bekend om zijn bewegingstechniek. Misschien toch een reden om niet terug te fokken op Ferro.
Misschien is iets buitenlands wel een optie....Desperado of Damon Hill?
(weet helemaal niks van hun nafok hoor)
Je hebt natuurlijk al Krack C en Ferro erin zitten, dus je keuze is qua dat wel beperkt.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:12

Mutzzzzz schreef:
Beetje lastig zonder foto maar puur uit je verhaal en verzoeken is Lord Leatherdale wellicht een goede optie

ik zou het best lastig/raar vinden om een hengst te noemen zonder dat je een foto hebt gezien :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:14

Je gaat af op wat iemand je verteld, van een foto af kan ik niet zien hoe een merrie beweegt, (en aangezien dat dat voor een dressuurpaard nog belangrijker is dan type) zou er voortaan bij iedereen een filmpje bij moeten....

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:18

Ik zou op papier voor Damon Hill gaan, dan krijg je bi Donnerhall hetzelfde bloed als Amazing Star (= Krack C x Donnerhall x Ferro)...

finley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 07:32

Foto heb ik niet... maar de merrie is correct en wil echt op maat en beweging gaan fokken.

Geeft Damon Hill geen kleintjes?er is iets wat me niet aanspreekt in zijn nafok en aan de hengst op zich ook.....

De merrie is recreatief dressuur gereden en ik ben sinds gister aan de slag met de LordLoxley om uit te brengen in de sport.

De eigenaren willen graag ook met op termijn met beide paarden fokken maar nu eerst de Ferro merrie. Ik mag de paarden rijden :-)

Hoe is de nafok van Bretton Woods? zo fokken we ook het donnerhall bloed erin samen met het knietje van johnson?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:12

Van wat ik van Bretton Woods heb gezien kan ik niet zeggen dat ik er heel weg van ben. Ik heb er ook een paar in combinatie met Ferro gezien, en ook daar was ik niet weg van.
Als hij net zo gaat strooien als zijn vader met maat en kwaliteit, dan heb je daar ook niet veel zekerheid van.
Zelf dacht ik aan Oscar (ook vanwege het bloed) maar ook die strooit met maat.
Tjah, maat en beweging, dan zou je ook nog aan een moderne gelderse kunnen denken. Die zijn tegenwoordig heel mooi in het type en fokken in ieder geval massa door.

Toch zou het nog steeds handig zijn om een foto te plaatsen, wat volgens de eisen op dit topic ook verplicht is, anders mogen ze je topic sluiten als ze willen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:30

Rivaldo schreef:
Ik zou op papier voor Damon Hill gaan, dan krijg je bi Donnerhall hetzelfde bloed als Amazing Star (= Krack C x Donnerhall x Ferro)...

heeft hele onvoordelige voorwaarden en slecht sperma, zou ik niet aan beginnen

Binkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:08

Afbeelding
Tiaravrouwe

Volle broer van Tiara loopt Lichte tour en een volle zus Z2 dressuur. Moeder Pamonavrouwe is een zus van de moeder van Undercover van Gal. Kan je allemaal terugvinden op internet.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:56

Binkie schreef:
[ Afbeelding ]
Tiaravrouwe

Volle broer van Tiara loopt Lichte tour en een volle zus Z2 dressuur. Moeder Pamonavrouwe is een zus van de moeder van Undercover van Gal. Kan je allemaal terugvinden op internet.

Zou een hengst nemen die meer lengte in het voorbeen geeft. Misschien iets meer lengte in de hals en wat fijner in het hoofd.

Davino , jonge hengst maar hoge cijfers , Lang voorbeen , veredeld misschien iets. Mooi opgerichte hengst. Hotline x Michelangelo x Farn

Lort leatherdale