Kosten keuring KWPN?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Kosten keuring KWPN?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 11:47

Wie kan mij vertellen wat het kost om een KWPN merrie voor de ster keuring te laten gaan?

Alles wat er maar bij komt...

Sammie

Re: Kosten keuring KWPN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:56

Minstens inschrijfgeld, de rest wat je wil.

Breng je zelf voor of laat je dat doen.

Doe je voorbereiding (training) zelf of laat je dat doen (kan afhankelijk van week/maand zo 500 a 700 p.m. zijn incl stalgeld, arbeid en voer ect)

Verder nog wat spulletjes, zoals een speciaal hoofdstel, scheerapparaat, extra/ speciaal voer, shampoo, zalf voor op ’t hoofd e.d.

De dag ernaar toe, trailer, eten, benzine enz.

Je kan dus om en na bij zo’n 100 euro kwijt zijn, maar ook rustig 800 á 1.500 euro. :)
Je gaat in eerste instantie naar de stamboekkeuring ,worden ze daar ster dan kun je ook door naar de centrale keuring.

Bovenstaande geldt trouwens alleen voor paarden uit het vb/stb papier. Reg. A heeft nog wat extra eisen voor een sterpredikaat.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 13:53

Ik dacht idd, dat de 'gewone' kosten om de €100,- zaten.
Inschrijfgeld is €14,- als ik me niet vergis.

Ik hoor vaak mensen zeggen: Het is allemaal zo duur.. En dan denk ik: Wát is er dan zo duur. Maar uiteindelijk dus 'gewoon' de voorbreng en trainingskosten...

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:45

Inschrijfgeld is idd €14,- en je krijgt na de keuring nog een factuur voor de inspectiekosten € 56,25

Als je alles zelf doet, ben je verder niet veel kwijt qua kosten. Zet je de merrie in training dan wordt het inderdaad een heel ander verhaal.

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:38

Maar is het beter om het paard door een ander te laten trainen, of kan je dat zelf ook doen (natuurlijk met genoeg ervaring) ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:41

In dat geval is het anwoord op beide vragen ja. :+

Heb je ervaring kun je hetzelf doen, heb je geen ervaring en wil je perse kans maken op een predikaat laat het dan een keer doen (hoeft niet perse een hele dure stal te zijn) en ook in die kosten (zelf voorbrengen, jongen een 20'je in z'n handen schuiven voor 't voorbrengen) kun je varieren. Ga je voor de ''leut" kijk eens een keer rond op z'n keuring, laat je informeren en probeer het zelf :)