Uit een boekje over paardenrassen hoorde ik voor het eerst over de Kladruber. Na wat google speurwerk geen een fokkerij in Nederland te vinden. Klopt dat? Zijn er mensen die een Kladruber hebben? Hoe ben je er aan gekomen?
Ik meende dat er een fokkerij is in Nederland met witte Kladrubers, maar verder zijn ze vrij onbekend. Ken ook nog een zwarte, hele gave. Wil je een fokkerij bezoeken oid, dat zou je eerder in Duitsland moeten zoeken. Over het algemeen zijn dit soort types daar meer aanwezig. Maar ik weet ook nog wel een adresje in NL
fargo
Geplaatst: 18-07-12 14:22
De hengst Peru's Scen Tao is volgens mij een kladruber, hij is een tijd gereden door Appalin hier op bokt, zij heeft ook een nakomeling van hem. En er zijn meer mensen op bokt met nakomelingen van hem, vlgs mij is er zelfs een topic over!
oh hemeltje wat een prachtige paarden!! Nieuw voor mij, en op slag verliefd. Nu zag ik op google een afbeelding van een 'warm kladruber' hengst, geeft dit aan dat ze er in warmbloed/koudbloed varianten zijn? Deze oogde nl een stuk ieler dan de andere gevaartes
Ik kan zo via google snel niets vinden. Misschien kan je zelf nog wat speuren? Ik weet het niet 100% zeker hoor, of ze echt in NL zitten, maar zoiets staat mij bij. Op bokt komt de Kladruber ook af en toe wel voor, ff speuren en je komt leuke foto's tegen.
Mijn ervaring, het zijn hele lieve goede dieren met een fijne uitstraling en meewerkend karakter. Ze tonen vrij fors, maar de hogere dressuur zijn ze zeer geschikt voor. Maar ook aangespannen niet te onderschatten. Ik vind de ramsneus prachtig, maar dat moet je smaak zijn. En intelligent.