Wel of geen arabo fries? En waar te koop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DooLittle55

Wel of geen arabo fries? En waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 15:49

Hallo,

Ik heb al jaren lang KWPNers en ben al een tijd aan het nadenken om een overstap te maken op de arabo fries (alleen onder het zadel en niet aangespannen). Nu heb ik al het een en ander gelezen op internet over de arabo fries maar ben benieuwd of iemand mij meer kan vertellen over dit ras. Wat zijn de voor- en nadelen van dit ras? Is het een betrouwbaar/nuchter ras? Temperament? Geschikt voor de sport? Of meer voor recreatie? Wat is het verschil tussen een Fries en een arabofries? Wat is de beste bloedlijn? etc....

Verder ben ik benieuwd of iemand weet wat een betrouwbare handelsstal is voor arabo friesen? Waar zijn ze te koop? Of ken je toevallig nog iemand die er een te koop heeft staan? (grote ruin, 3-6 jaar)

Alle info is welkom :)
Ik ben benieuwd naar de reacties! Alvast bedankt!

marloes91

Re: Wel of geen arabo fries? En waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:22

haj,

De beste vrienden van mijn ouders fokken al jaren in arabo friesen, en ik kwam daar vanaf dat ik 3 ben regelmatig over de vloer. Hier is mijn liefde dan ook ontstaan voor het friese ras. Ik vind zelf dat de arabo friesen wat meer temperament hebben. Ik heb zelf een friese merrie gekocht omdat ik juist dat koele karakter wat een fries heeft, een beetje miste bij een arabo fries. Persoonlijk vind ik een arabo fries wel betrouwbaar maar niet zo nuchter als een fries. Arabo friesen zijn zeker geschikt voor de sport, zowel voor de kar als dressuur matig, alleen net als gewone friesen geen kanjers in springen haha.

DooLittle55

Re: Wel of geen arabo fries? En waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 22:42

Hi! Bedankt voor je reactie! Ik heb altijd KWPNers gehad en nu zoek ik ook naar dat nuchtere van een fries. Ben eigenlijk een type dat meer houdt qua bouw van hoogbenige langgelijnde paarden dus weet niet of een fries wel wat voor me is...... Maar dan is een sport fries misschien wel weer wat......ga gewoon binnenkort es op een stoeterij kijken en dan merk ik gauw genoeg of ik wat met friesen heb.