ik kon niet echt de perfecte titel vinden, maar ik heb een vraag, mijn draver tikt met zijn achterbenen zijn voorbenen aan met stap en draf, je hoort een heel harde tik omdat hij op ijzers staat, maar het lijkt me niet helemaal goed? want hoor het eigenlijk nooit echt bij andere paarden , soms wel 4x achter elkaar, maar heb ook wel is dagen dat ie het helemaal niet doet? weet iemand hoe dit komt?
heb is even zitten zoeken op 'afrolling' en dat zal inderdaad de oplossing zijn, nou over 2 á 3 weekjes moet ie weer naar de smidt dus dan komt het vast goed. heel erg bedankt
Mijne deed dit ook, omdat ze erg ruime gangen heeft. Hoefsmid heeft idd haar stand verandert en het is nu zo goed als over! Maar heb voor de zekerheid nog wel springschoenen aan
ja inderdaad mijne is een draver dus in de draf heeft ie dat ook wel , nou hopen dat mijn smit er wat aan kan doen , komt zeker goed!
unihorses
Geplaatst: 04-11-12 00:34
die van mij raakt met haar achterbenen haar voorbenen, met haar voorbeen het andere voor been en met haar achterbeen het ander achterbeen zucht
Tuittuit
Geplaatst: 22-11-12 23:10
het probleem is zijn loop. of hij is voor te langzaam of achter te snel. Hij/zij tikt met de achterhoef tegen de onderkant van de voor hoef aan en soms trappen ze op hun hoefballen. Het is zo een beetje lastig te zeggen, maar als je achter het ijzer ietsje terug laat leggen dat de teen wat korten word kan het probleem opgelost wezen
Als je een filmpje plaats van zowel links als rechtsom kan ik kijken hoe die loopt. Het heeft er ook gedeeltelijk mee te maken dat je hem laat lopen zoals die wilt, dus zijn voeten laat sloffen. Als je hem wat actiever rijd dan zal het ook al een stuk beter wezen
zie het wel als je een filmpje plaats !!
ps: als je van die dikke rijpaard ijzers onder hebt is dit ook het probleem, want dravers lopen zo licht mogelijk dus dit zijn ze niet gewend en gaan zich dan al snel raken.
xRiiannex
Geplaatst: 09-01-13 17:25
mijn draver doet het ook, ik rij altijd met springschoenen en ik denk dat als die het soms niet doet dat die dan gewoon actiever is en als die het wel doet dan gewoon lui is het is een beetje een draver loop kijk maar als ze op de baan rennen ze hebben allemaal springschoentjes
R.X.
Geplaatst: 09-01-13 17:28
Onze kwpn-er deed dat ook. Zij liep zeer ruim en voor haar hadden we dan springschoenen. Ik heb ze nog in de kast liggen en ze zijn bijna niet gebruikt. Bij interesse pb me maar.