[KG] wat voor kleur heeft dit veulen? (helaas nog geen foto)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ruin_lover

[KG] wat voor kleur heeft dit veulen? (helaas nog geen foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 10:08

Hallo,

Ik heb geen idee of dit hier goe staat..
Ik kom regelmatig met mijn paard langs een weide met fokmerries en dus veulens.
Nou zag ik steeds in de achterste weide een heel lichtgekleurd veulen lopen.
Sinds gisteren staat deze in de voorste wei zodat ik hem/har beter kon zien en vind de kleur echt heel apart! Heb al aan verschillende vriendinnen gevraagd wat de kleur kan zijn maar niemand weet het..
Het veulen is heel licht van kleut, bijna wit en de manen en staart zijn donkergrijs/zwart..
De moeder is een normale bruine, vader weet ik dus niet maar het lijken gewoon KWPNers.
Als het lukt zal ik vandaag wel een foto maken. Blijf het me maar afvragen wat de kleur is :P en hoop dat iemand hier het weet..

Groetjes Linda

Mi_Amore

Re: wat voor kleur heeft dit veulen? (helaas nog geen foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:11

Het zal uiteraard gemakkelijker gaan als je een foto plaatst :D

Ik heb ooit wel eens een héél lichte valk gezien, maar dat was een uitzondering...

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 10:12

ja dat snap ik uiteraard :P maar is niet mijn eigen veulen dus moet het geluk hebben dat ze voor de wei komen staan zodat ik een foto kan maken haha Ga het vandaag weer proberen!

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:13

Ben benieuwd naar een foto :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:13

Ook een beetje oppassen natuurlijk, want het is eigelijk niet toegestaan om andermans paarden te fotograferen en online te plaatsen zonder toestemming :-)

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:22

Zelf ken ik zo goed als niets van kleuren maar misschien is hier, Foal Colors, iets te vinden wat erop lijkt?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:20

Je kunt natuurlijk wel een stuk uit de foto knippen, zodat het veulen zelf niet herkenbaar is, maar de kleur wel te zien is?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:26

chipieke schreef:
Ook een beetje oppassen natuurlijk, want het is eigelijk niet toegestaan om andermans paarden te fotograferen en online te plaatsen zonder toestemming :-)

Is dat zo?
Volgens mij mag dat best alleen de vraag is of het netjes is natuurlijk. Nu gaat dit om iets onschuldigs dus zie ik daar niet zo'n probleem in.
Wordt anders als je mensen ergens van gaat beschuldigen wat weleens gebeurt op bokt, paarden die naar hun zeggen verwaarloosd worden of iets dergelijks.
Als je nu toevallig op een pensionstal rijdt en iemand rijdt samen met jouw in de bak hoef je toch ook geen toestemming te vragen als die persoon+paard op de achtergrond staan. Of zie ik dat verkeerd?

En kun je geen vergelijkend kleur veulen vinden op internet?

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 17:04

http://www.google.nl/imgres?q=veulen+kl ... s:36,i:244

Deze kleur lijkt er een beetje op, alleen heeft het veulen dan donkere manen en staart. Heb nog geen foto kunnen maken, kom er vanavond als t goed is weer langs.
Wil alleen geen problemen krijgen door het plaatsen van een foto, dus mag dit wel of niet?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:09

Tigra_ schreef:
chipieke schreef:

Is dat zo?
Volgens mij mag dat best alleen de vraag is of het netjes is natuurlijk. Nu gaat dit om iets onschuldigs dus zie ik daar niet zo'n probleem in.
Wordt anders als je mensen ergens van gaat beschuldigen wat weleens gebeurt op bokt, paarden die naar hun zeggen verwaarloosd worden of iets dergelijks.
Als je nu toevallig op een pensionstal rijdt en iemand rijdt samen met jouw in de bak hoef je toch ook geen toestemming te vragen als die persoon+paard op de achtergrond staan. Of zie ik dat verkeerd?

Ik heb het ooit eens meegemaakt dat iemand mijn foto onterecht had gebruikt
(ze wilden een windhond en hadden dan maar een foto van mijn windhond genomen toen ik met haar aan de zee aan het wandelen was)
en ik was hier absoluut niet blij mee :n

Als ze het hadden gevraagd was het geen probleem :-)

Ik fotograaf ook zéér regelmatig een vriendin van mij die op een pensionstal staat.
Het wordt niet bepaald gewaardeerd als er toevallig iemand op de achtergrond staat die dan mee 'online' verschijnt :n
Afijn, ik heb helaas die ervaringen ;)

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:12

Loop gewoon een keer naar de mensen toe en "VRAAG HET" meeste mensen vinden het helemaal niet erg als er iemand even komt vragen wat voor kleur dat prachtige veulen in de wei heeft.. ;)

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:22

Is het geen buckskin of valk kleurig veulen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:39

chipieke schreef:
Tigra_ schreef:

Is dat zo?

Ik heb het ooit eens meegemaakt dat iemand mijn foto onterecht had gebruikt
(ze wilden een windhond en hadden dan maar een foto van mijn windhond genomen toen ik met haar aan de zee aan het wandelen was)
en ik was hier absoluut niet blij mee :n

Als ze het hadden gevraagd was het geen probleem :-)

Ik fotograaf ook zéér regelmatig een vriendin van mij die op een pensionstal staat.
Het wordt niet bepaald gewaardeerd als er toevallig iemand op de achtergrond staat die dan mee 'online' verschijnt :n
Afijn, ik heb helaas die ervaringen ;)

Ja ik snap dat het niet fijn is ik zeg ook netjes is het niet zonder toestemming. Maar hoe vaak zie je hier op bokt niet mensen op de achtergrond of tijdens een wedstrijd met losrijden ook op de achtergrond. Volgens mij mag het wel je mag alleen geen foto's van een ander gebruiken maar als je deze foto zelf gemaakt hebt mag het volgens mij wel of de gene die op de foto staat ook zo prettig vindt is natuurlijk weer een ander verhaal.
Kan natuurlijk mijn fout zijn maar lijkt me niet dat mensen eerst toestemming vragen aan al die mensen die op de achtergrond staan of het op internet mag. Vooral als mensen in een manegeles zitten ontkom je er bijna niet aan om ook andere op de achtergrond te hebben.

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 15:00

http://www.google.nl/imgres?q=buckskin+ ... s:40,i:243

Dit is een Bucksin kleur veulen, net opgezocht via google maar dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn. Komt dit ook voor bij kwpn paarden?
Heb inmiddels wel foto's kunnen maken maar denk dat ik ze toch maar niet plaats want wie weet zijn die mensen daar inderdaad niet blij mee mochten ze het op wat voor manier ook ooit tegenkomen op internet.
Wil het ook best aan die mensen zelf vragen wat voor kleur dat veulen heeft maar zie er echt noooooit iemand :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:02

chipieke schreef:

Ja hoor, een paard heeft geen portret recht. Dus even buiten of het netjes is om, het mag wel gewoon.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:02

elizevb schreef:
Is het geen buckskin of valk kleurig veulen?

Buckskin en valk is toch echt hetzelfde dacht ik :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:30

klopt, alleen de engelse en nederlandse benaming ;)