Zoek info over Fjord Django.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Zoek info over Fjord Django.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 22:52

Ik ben op zoek naar informatie over de Fjord Django.
Leeftijd rond 8-10 jaar, ruin, geen brandmerk.
Is van een moeder en dochter geweest en bij ons gestald. Mensen zijn nooit meer terug gekomen.
Het is een ruin, flinke stevige bouw, echt ouderwets type. Zal rond de 1.50m zijn.
Vroeger kon je via de stamboek site wel wat info vinden, maar mij lukt het niet.
Hij schijnt arthrose te hebben. Hij loopt in draf erg onzuiver.
Is hier iemand die iets weet van deze Fjord?

fjordnina

Re: Zoek info over Fjord Django.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:58

De D jaargang is van 2007, toen werd er niet meer gebrandmerkt alleen nog gechipt. Misschien dat Anita nog wat meer informatie over hem in haar bestand heeft, maar dat zou je haar moeten vragen. Een andere optie is contact opnemen met het stamboek om te kijken wat zij je kunnen vertellen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 23:02

Dan zou hij pas 5 zijn? Aan zijn tanden te zien is hij ouder dan 5. We moeten ergens een paspoort van hem hebben, maar waar weten we niet.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 07:43

Er is geen Fjord van 5 jaar oud met de naam Django geregistreerd bij het stamboek. Als je een chipreader hebt zou je de chip kunnen lezen en dan op het chipnr. kunnen zoeken bij de site van het stamboek. Als hij geregistreerd is en gechipt door het stamboek zou je hem moeten kunnen vinden en uit kunnen vinden hoe hij werkelijk heet en hoe oud hij is. Gechipt wordt er sinds 1994 bij het stamboek, dus al 18 jaar. De laatste brandmerken zijn gezet in 1996.

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:03

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 22:40

@Anita: ik weet niet of het zijn echte naam is. Misschien heeft hij geen eens een echt stamboek papier.

CaylinnMae: dat zou best kunnen. Ik ben zelf geen Fjorden mens en ik vind ze allemaal op elkaar lijken.
Als ik op de website van deze bokker kijk, staat er dat die Django van 2004 is. Dat zou qua leeftijd kunnen. De moeder heet Dunya.
Anita kan jij daar wat meer van vinden?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 23:03

Via internet en bokt heb ik gevonden dat de Fjord Django uit het profiel van deze bokker, geen papier heeft. Wordt lastig zoeken dus.
Ik ga even pb-en met de bokker, als ze nog op Bokt komt.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:43

Melanie5 schreef:
@Anita: ik weet niet of het zijn echte naam is. Misschien heeft hij geen eens een echt stamboek papier.

CaylinnMae: dat zou best kunnen. Ik ben zelf geen Fjorden mens en ik vind ze allemaal op elkaar lijken.
Als ik op de website van deze bokker kijk, staat er dat die Django van 2004 is. Dat zou qua leeftijd kunnen. De moeder heet Dunya.
Anita kan jij daar wat meer van vinden?

Ik heb gezocht op moeder Dunya en dan kom ik 1 veulen tegen, nl. Adjango 20040532. Als het idd om deze Fjord gaat dan zou hij nu 8 jaar oud zijn. Zijn vader is onbekend en het is dus een hulpboeker.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 18:08

die kan het heel goed zijn. Kan jij mij een adres bezorgen?

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:20

Melanie5 schreef:
die kan het heel goed zijn. Kan jij mij een adres bezorgen?

Nee, dat heb ik niet. Als je het nr. opvraagt op de stamboeksite, wat daar staat bij eigenaar dat weet ik ook. Misschien kan het stamboek zelf je verder helpen nu je weet om welk paard het vermoedelijk gaat.