Vroeg me af wat jullie hebben betaald voor jullie paardje, een stalgenoot wil tinker kopen. Beestje is twee jaar (kan nog niets) en moet 1600 euro kosten. Nu weet ik wel dat je appels niet met peren moet vergelijken maar ik vind dat best veel geld. Ik heb voor mijn ventje ( toen twee en half jaar ) met papieren en betuigen 1350,- betaald. En eigenlijk vind ik dat Haflingers veelzijdiger zijn als Tinkers maar dat zal ik wel niet mogen zeggen.
Tos240
Geplaatst: 30-06-12 20:15
Ik vind dat voor een 2-jarige tinker niet extreem duur! Sommige veulens brengen meer op en dan moet je ze nog 3 jaar "opbergen" voordat je er wat mee kan dus ik vind dit wel meevallen.
Haflingers met Tinkers vergelijken is idd. peren en appels vergelijken. Over het algemeen zijn Tinkers duurder dan Haflingers. Als je stalgenoot een Tinker wil kopen dat is dat haar keus. Het gaat dan ook om haar paard in de toekomst.
Tinkers zijn over het algemeen "duurder" dan haflingers.. Ik heb zelf een tinker EN een haflinger en toch zit er niet veel verschil in de prijs,ik heb de tinker wel al 9 jaar Het komt eigenlijk allemaal neer op bloedlijnen/afstamming/papieren bij de tinkers. Ik snap zelf nooit zo goed waarom tinkers zo ontzettend duur moeten zijn
Dus als die 2 jarige tinker dus goede papieren heeft dan is die 1600 euro niet echt een gekke prijs.
Wat kijken jullie toch wat iets in aanschaf kost kijk liever wat hij per maand kost dat is het grootste bestand deel Beweging karrakter en mogelijkheden van het paard zijn veel belangrijker
Ik ben het helemaal met GittejeZ1 eens. Het gaat hier om eenmalige kosten en het is maar net wat voor doelstellingen je met een paard hebt. Als ze grote ambities heeft kan ze best wel wat meer investeren, dan wanneer je gewoon een leuk gezelschaps paardje koopt waar je niet veel eisen aan stelt. Dan kan de aanschafprijs mee wegen in je beslissing, maar de grootste kostenpost zit toch echt in het onderhoud.
Mijn haf heb ik voor 2500 euro gekocht, zonder toebehoren, ja een halster. Hij was 3,5 en licht bereden. De prijs licht aan de soort haflinger die je koopt, stamboom, kwaliteiten ect.
feoramore
Geplaatst: 18-07-12 23:19
Die van mij zijn onbetaalbaar maar zou niet zo kijken naar de aan schaf maar naar onderhoud
josienJ
Geplaatst: 24-07-12 21:46
feoramore schreef:
Die van mij zijn onbetaalbaar maar zou niet zo kijken naar de aan schaf maar naar onderhoud
Tja, 4000 euro per jaar zitten wij al, en dan nog niet over de dierenarts koste gesproken. Paarden zijn duur, pff
Mijn 2,5 jarige merrie kostte 1500 euro. Wel met papieren.
Maar idd zijn tinkers vaak duurder als haflingers. En als die tinker van 2 jaar 1600 kost maar wel papieren heeft, dan valt dat qua prijs echt wel mee. De meeste tinker veulens gaan al voor meer weg als ze goede ouders hebben.
Een paard is waard wat de gek er voor geeft Heb je een mooi goede en intressante Haflinger die veel mensen willen hebben is de prijs hoog is er geen vraag naar gaat de prijs naar beneden en zo komen de goedkope haflingers in de handel