Vanmiddag was ik polly aan t borstelen. Ze was voor haar doen erg rustig qua bewegen en toen ik haar met haar wou wandelen was ze ook haast niet vooruit te branden! ik keek haar hoeven extra na enz enz. Daarna ging ik terug naar de wei en keek ook of er iets raars was (maar mij viel niks op) dus besloot ik eerst even rustig te gaan knuffen,want ja miss had ze haar dag gewoon niet en t was ook nogal warm dus dat speelt dan ook vaak mee. zag ik melk langs haar achterbeen lopen en daarna voelde ik aan de uiers en jawel hoor!Het was echt melk! 9 a 10 maanden geleden ong. is ze gedekt door een hengst.Haar vorige veulen is doodgeboren maar was wel volgroeid.Je zag volgens andere degene die het beheerd bij haar vorige dracht haar buik ook niet groeien dus het kan volgens mij alle kanten op!
Ik zou maar even goed blijven oppassen als de uiers al melk geven. Morgen toch even de dierenarts vragen want vanuit hier, zonder de pony te zien word het een beetje gissen vrees ik. Misschien zelfs vanavond nog even bellen??
Jes
Geplaatst: 28-06-12 20:48
De ene merrie bereid zich eerder voor dan de ander, je zegt negen a tien maanden, daar ben je niet zeker van? Misschien is het al elf maanden geleden? Is Polly een pony of een paard?
Ik heb dat één keer eerder meegemaakt, de melkgift stopte toen ik weer na een dag. De bevalling vond enkele weken later rondom de uitgerekende datum plaats, maar het bleek een tweeling te zijn. Eentje was er dood bij de geboorte en volgens de da is die waarschijnlijk in de buik overleden toen ze die korte plotselinge melkgift had. Ik zou zeker even een da bellen morgen.
Tja, ik zou echt geen veearts bellen. Zeker als je niet zeker bent van de uitgerekende datum zou ik gewoon afwachten. Je weet immers dat ze gedekt is, als ze inderdaad al in de 10 maand zit is er niets aan de hand en is de merrie zich op een normale manier aan het voorbereiden.
Sorry allemaal ik heb me vergist! het is al elf maanden geleden en er heeft een DA naar gekeken. ze is niet drachtig is gebleken. ze is schijndrachtig.(hier dacht ik toevallig ook aan maar had ik niet in mn bericht gezet) ze ziet er verder goed uit. Dus het is verder allemaal oke. ik ben echt blij! thnx voor de reacties en de volgende keer zal ik t ook wat duidelijker uitleggen!