De klungels van het KWPN

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Patsy

De klungels van het KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 20:39

Even klagen :( :( :( :( :

Ik heb 3 weken geleden mijn paspoort aangetekend naar het KWPN verzonden omdat de pagina met entingen vol was. Het paard is ook al 10 dus logisch dat de pagina's vol zijn maar dat terzijde. Keurig het formulier op de website ingevuld en erbij gedaan met het verzoek tot aanvulling paspoort (kosten, ongeveer 28euro).
Volgens internet is de aangetekende zending ruim 2 weken geleden door het KWPN ontvangen. Ik zat net vandaag te denken, ik moet ze maar eens bellen want we gaan over 2 weken weer enten.
Krijg ik vandaag een brief van het KWPN dat ze het bericht over het OVERLIJDEN van mijn paard hebben ontvangen en of ik nog even het registratiepapier wil opsturen. _-:( Ik meteen bellen, maar om half 6 is iedereen daar al naar huis.
Ten eerste vind ik het op zijn zachts gezegd belachelijk dat ze niet kunnen lezen daar, en dat ze er ook twee weken over doen om een brief te sturen. Verder hoop ik dat ze mijn paspoort niet al door de schredder geduwd hebben, want dat zou betekenen dat ik een nieuw aan moet vragen en ook alle basisentingen opnieuw moet doen (en wie gaat dat betalen ...).
Tot slot baal ik er ook van dat ik dus al 3 weken mijn paard niet mag vervoeren, niet naar het strand kan, niet op wedstrijd (had geen plannen) maar toch.

Zo, dat lucht op. Morgen maar eens HEEL BOOS het KWPN bellen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:41

Heb je er wel een brief bijgedaan met uitleg? Dat je dus een uitbreiding wilde van het paspoort voor de entingen?

Patsy

Re: De klungels van het KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 20:44

Ja, dat is een standaardformulier dat je op hun website invult en uitprint en bovenaan staat Aanvulling Vol Paspoort en dat zat keurig met een paperclip aan mijn paspoort vast.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:50

Oeps foutje bedankt, maar tot nog toe zonder fatale gevolgen. Ik snap je frustratie maar om nou het hele personeelsbestand op internet te gaan uitroepen tot klungels... Vind je dat niet wat ver gaan? Morgen weer een dag en dan zijn ze er wel weer.... Dit wordt achteraf bezien een grappig foutje.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:51

Even over de entingen, als jij al lange tijd dezelfde DA hebt zal deze gerust in het paspoort schrijven dat de ent geschiedenis van je paard correct is, scheelt weer ;)

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:56

Heb helaas in het verleden ook zoiets meegemaakt. Was in de tijd dat alle paarden gechipt moesten worden. Dierenarts nam paspoort mee om op te sturen zodat ik een nieuwe kreeg met chipnummer. Paspoort is toen ook zoek geraakt. En ja wie is er schuldig :n Moest toenom een nieuwe te krijgen zelfs DNA laten doen. En ik kon natuurlijk betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:21

Wees vandaag dan optijd met bellen, ze zijn er alleen de ochtend. ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:23

Grapje schreef:

:D wat een kantoorleven daar zeg *\o/*

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:34

Foutjes maken is menselijk. Ik neem aan dat dit met een telefoontje verholpen is. Meestal is het KWPN zeer snel met papieren omdat ze weten dat dit belangrijk is. Maar per abuis is jouw paspoort op de verkeerde stapel terecht gekomen. Gelukkig heb je het aangetekend verzonden.

Ik heb een keer meegemaakt dat ik een bericht kreeg of ik snel een voor mij onbekende merrie op naam moest zetten omdat ik anders niet als fokker te boek zou staan. Het was een merrie uit hetzelfde geboortejaar als mijn fokmerrie. Toen ik keek op mijn kopie dekbewijs begreep ik wel waarom. Het stamboeknummer van mijn merrie was in een zeer creatief handschrift geschreven. Met 1 telefoontje was het ook weer verholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:38

tita schreef:
Grapje schreef:

:D wat een kantoorleven daar zeg *\o/*

Niet te vergeten dat het personeel van de kwpn ook met de grote evenementen zelf werkt en veel overwerken ivm vergaderingen. Vaak zijn ze er langer, maar de telefoon is om half 5 afgesloten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:02

mrie schreef:
Oeps foutje bedankt, maar tot nog toe zonder fatale gevolgen.

Daar dacht het KWPN blijkbaar anders over := :')

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 13:03

Ik heb ze vanmorgen gebeld. Ze DACHT dat het paspoort NOG niet was vernietigd, maar mocht dat zo zijn dan zou ik een nieuwe krijgen. Ik ben maar niet over de enthistorie begonnen. Ik moet het zo snel mogelijk schriftelijk (liefst aangetekend, weer 7 euro...) bij hun melden en daarbij hun foute brief meesturen, dan zouden ze het gaan uitzoeken....

Ik word hier dus echt niet gelukkig van, op basis van de tarieven die ze hanteren beschouw ik het KWPN als commercieel bedrijf, en bij een bedrijf dat zulke fouten maak, wil ik geen klant zijn, maarja, ze hebben wat dat betreft een monopoliepositie.

Ik hoop dat ze het nu snel oplossen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:50

Patsy, gewoon in je brief schrijven dat je de gemaakte kosten voor de aangetekende brief ook graag terug wilt.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:49

Dat is raar. Kun je niet beter scannen en mailen met een ontvangstbevestiging? KWPN is op digitaal gebied toch niet zo achter.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:28

Vind ik een goeie Kitbits, en ander zou ik toch echt een factuur voor gemaakte kosten meezenden, hun fout, hun kosten....

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:45

Moet ik bekennen dat ik van een oudere merrie ook nog een vol paspoort hebt. De influenza kon er niet meer bij maar de da is gewoon verder gegaan op de bladzijdes voor rhino en andere entingen. Ga toch niet meer met haar naar wedstrijden. Ik had toen ook het KWPN gebeld. Die zeiden dat ik het idd moest opsturen maar dat ik vooraf wel een kopietje moest maken. Het is nog een paspoort door de KNHS uitgegeven. Toen heb ik er van afgezien omdat de da een andere oplossing had.

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 21:36

Vandaag gebeld door het kwpn. Ze hebben mijn paspoort inderdaad al vernietigd. Ik krijg nu een nieuw paspoort opgestuurd. @mrie: het kwpn beschouwt dit gelukkig niet als een ongelukkige vergissing.
Overigens had ik wel de pagina's met afstamming gecopieerd, maar niet de pagina's met entingen. Kan mezelf wel voor m'n kop slaan. Mijn paard heeft op verschillende stallen in verschillende regio's gestaan, dus kan nu allerlei dierenartsen bellen of zij de entingen nog geregistreerd hebben. Anders moet alles over, weliswaar op kosten kwpn, maar overbodig enten is onzin en kan ook niet gezond zijn.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:41

Pfff, lekker dan! Goed bezig weer!

Zo heb ik na het overlijden van mijn paard paspoort opgestuurd en overlijden vermeld + dat ik wilde afmelden.
Overlijden ging goed, maar dat afmelden van mij natuurlijk niet! Enkel het paard afgemeld, met als gevolg dat ik gewoon nog een jaar lidmaatschap mocht betalen aan een tent waar ik niets meer mee te doen heb. En nee, dat was niet terug te draaien.

Klantvriendelijk en KWPN gaat wss alleen samen als je er grote bedragen komt brengen

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:13

Alle entingen over doen valt wel mee, je zal indien je huidige DA niet mee wilt werken de basis enting over moeten doen. Als je DA akkoord gaat kan hij in het paspoort zetten dat de ent geschiedenis van het paard correct is.
Dus een enting (influenza en Tetanus) en een tweede enting tussen de 30 en 90 dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:19

Mijn paard is ook 10, maar mijn de pagina's voor het enten zijn nog niet vol? Hoe vaak laat jij je paard enten in een jaar?

Verder vind ik het wel een erg slordige fout hoor van het KWPN. Ben het helemaal met je eens dat ze met zulke tarieven best wel een beetje nette service kunnen geven.

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 07:00

Wij enten 2x per jaar influenza/tetanus en rhino. Ook daarover verschillen de meningen, maar ik heb het altijd zo gedaan omdat influenza maar 9 maanden schijnt te werken en het op de meeste stallen hier verplicht is.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:50

Ja, maar dan nog, rhino is niet verplicht voor wedstrijden (sommige stallen willen het wel maar waar je nu staat weten ze dat het klopt) en influenza is na de tweede enting als basis weer goed.
En als je DA mee werkt (gewoon even bellen en de situatie uitleggen) dan komt er in je paspoort dat de ent geschiedenis correct is en dan is dat voldoende.
Zo werd dat namelijk ook gedaan bij de invoering van het paspoort, eerst stond het in de ent boekjes bij de invoering van het paspoort schreef de DA bij de eerst volgende enting in het paspoort (na controle van het ent boekje natuurlijk) dat de vaccinatie ok was en de nieuwe vaccinatie ging in het paspoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:31

Patsy schreef:
Wij enten 2x per jaar influenza/tetanus en rhino. Ook daarover verschillen de meningen, maar ik heb het altijd zo gedaan omdat influenza maar 9 maanden schijnt te werken en het op de meeste stallen hier verplicht is.

Ah, ok dan begrijp ik waarom mijne nog niet vol is. Ik ent 1x p. jr. Hoop voor je dat e.e.a snel opgelost wordt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:02

Ik zou in je aangetekende brief meteen even vermelden dat je verwacht dat het kwpn alle gemaakte kosten vergoed én jou geen nieuwe kosten in rekening brengt.
Dat je dus nu gratis een nieuw paspoort krijgt, entingen worden vergoed en je geen rekening krijgt voor die uitbreiding die je oorspronkelijk wilde.

Maar de oude DA's bellen is misschien het proberen waard, ik zou ook liever niet onnodig enten zeker niet als je er zoveel entingen in drukt 2x in het jaar.

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 09:27

Met de enthistorie gaat gelukkig lukken, DA komt volgende week. Paspoort nog niet ontvangen maar verwacht het nu wel snel (heb bovendien nu het directe nummer van degene die de zaak behandelt bij het kwpn dus anders wordt het stalken). Ik ga er ook van uit dat ik helemaal niets hoef te betalen! Zo wel, krijgen ze nog een hele boze brief.