Nakomeling Hemmingway

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vrouw2014

Nakomeling Hemmingway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 20:13

Ketaki

Re: Nakomeling Hemmingway

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 00:14

een vriendin van me rijd een colandro x hemmingway nakomeling.

hemmingway zelf heeft bij www.zwartjens.nl gestaan ( tivoli)

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:05

Ik heb een merrie van Hemmingway. Ze is nu 12 jaar en ik rijd L1 dressuur (bitloos) en B-springen met haar.
Mijn merrie was laat volwassen, rustig in de omgang maar werklustig tot heet in het werk, eet graag (sober voeren, niet te veel krachtvoer) en zit s winters dik in haar (2x scheren) en in zomer een volbloedvelletje. Het is een heel fors paard, veel lijf, veel power, en je moet haar heel rustig benaderen. Ze is erg gevoelig (van moederskant ook veel bloed, Jasper, Lucky Boy).
Zie mijn profiel voor foto's.

Hemmingway levert zowel goede dressuurpaarden als goede springpaarden. Veel paarden zijn geexporteerd. Hemmingway zelf staat volgens mij nu ter dekking in Ierland.

Veel plezier met je paard!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:45

op welke stal staat hemmingway dan Taar_tje

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 19:05

Wat een mooi dier Taar_tje! Kan helaas op de fotos niet echt een vergelijking zien :)

Echt zonder, met ons paard is nooit wat gedaan! Wie weet wat we er nog op zijn 16 jarige
leeftijd uit krijgen! De vacht komt volgens mij wel aardig overheen...niet vies te krijgen omdat er
bijna geen vacht op zit :) en anders is het er zo afgepoetst..op uitzonderingen na :p We hebben hem eind winter gezien en toen zat hij nog aardig in ze vacht! Maar goed idee om te kijken of we hem scheren of neit voor de winter!

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 19:06

Ketaki schreef:
op welke stal staat hemmingway dan Taar_tje

Hij staat in Schotland en ik had hem van de week gevonden waar die stond...service... zoiets? Misschien
vind je hem op google. De eigenaar is wel een nederlander, maar hij staat ter dekking in Schotland (als ik het goed heb)

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 19:10

Taart_tje dat klinkt wel mijn merrie. Is nu 18 jaar. Hemmingway x Zuidhorn.
Z2 dressuur, L springen en M cross, maar al vanaf 9 jaar in de fokkerij ingezet.
Heet, sensibel maar wel braaf.
Foto zie profiel

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 19:11

mariskab94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:49

een vriendin van mij heeft daar 1 van

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:10

Leuk, al die reacties! Fokkertje, mijn Taartje lijkt wel wat op jouw merrie, ook vrij kort in het lijf. Ze heeft mooie veulens gekregen!
En Danielledm, lekker aan elkaar wennen, rustig wat bijvoeren en wat gaan trainen. Je zou het niet zeggen, maar mijn Taartje had een puntkontje en vrijwel geen hals toen ik haar kocht op 6-jarige leeftijd (net haar eerste veulen gekregen). Nu is het 1 bonk spier. Succes, hij heeft een lieve uitstraling. En volgens mij zijn de ruinen iets minder sensibel :j

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:02

Ik heb ook een Hemmingway merrie uit 2006: Bardot.
Afstamming: Hemmingway x Elcaro x Pericles XX. Superleuke merrie, ben er helemaal blij mee.
Hele vrolijke attente merrie met volgens mij komen alle hemmingway eigenschappen die ik hier en daar lees wel in haar terug: Sensibel, looplustig, dominant, eigenwijs, laatbloeier, compact en enorme haarbal (zowel vacht in de winter als manen en staart). Beetje eenkennig maar dat komt volgens mij van Elcaro af. Je moet wel heel consequent met haar zijn, anders neemt ze een loopje met je. Ze is nu sinds een jaar onder het zadel en van plankje begint er een beetje model in te komen. Kwa type zie ik ook wel veel overeenkomsten met andere Hemmingways die ik tot nu toe langs heb zien komen. Mijn doel is om haar in het SGW, dressuur en springen uit te brengen. Hemmingways zijn heerlijk all round!
Fotootjes van Bardot: https://picasaweb.google.com/104939632858699695309/BoboTussenDeBollen30042012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPfVttbXg_CVaA&feat=directlink

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:06

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:52

Even in jouw profiel gespiekt Pytje, maar jij hebt ook wel een hele gave Hemmingway. Is die al weer blessurevrij.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:28

:D dank je! Ik heb inmiddels weer een paar keer Z en 1x ZZ gestart. Hopelijk houdt hij het vol!
Die van jou vind ik ook leuk :)) die heeft ook een witte rand om haar linkeroog, net als de mijne. De andere eigenschappen voldoet hij ook aan ;)

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:51

Pytje, gave ruin, en qua bouw lijkt hij ook erg op Taartje.

Taar heeft ook zo'n ondeugend oog:
Afbeelding

en een foto van springen (ik doe B, hoog genoeg... := )
Afbeelding

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:29

Bij die van mij is het niet alleen het oog dat ondeugend is...ha ha...dat wat onder de hersenpan zit ook :+

Vind die van jou ook wel wat op die van mij lijken taartje als ik zo op die springfoto kijk. Apart hoofdstel trouwens. Heeft dat een speciale functie of gewoon voor mooi? Volgens mij heeft die van jou ook een enorme bos manen en voorpluk of lijkt dat maar zo op de foto.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:30

oh ja...en die van mij heeft enorme oren...weet niet of dat een hemmingway trekje is of van mams komt. Vandaar dat haar stalnaam ook Bobo is.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:32

Oji, de oren van Taartje zijn niet extreem groot. Wel hele dikke manen en flinke voorpluk.
En dat hoofdstel, dat is een ST-zaum uit Duitsland, gekocht in de hoop dat ze door middel van een andere drukverdeling op haar hoofd wel fijner in de aanleuning zou worden met bit. Helaas..... Wel een fijn hoofdstel, gebruik het voor springen en buitenrijden. Met dressuur rijd ik haar bitloos, sinds ongeveer twee jaar. Wat een verademing! De aanleuning is een stuk verbeterd en ik kan haar veel meer vanuit het achterbeen naar mijn hand rijden, gaat meer dragen en kan al flink verzamelen. Gisteren weer een dik winstpunt gehaald in Soest (186).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:39

ik heb een 18 jarige fokmerrie gekocht met als vader hemmingway
Afbeelding

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:06

Leuk, fokken met een Hemmingway. Helaas heb ik maar tijd en geld voor 1 paard en daar wil ik mee aan de slag. Misschien ooit als ze met pensioen mag, maar hoop dat dat nog heel lang duurt. Wat voor soort hengsten zet jij dan op je Hemmingway merrie en wat zijn 'foktechnisch' haar sterke en zwakke punten?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:13

Ze heeft een super de super karakter, fokt heel gezond. Je kan er alle kanten mee op, ze heeft goede springpaarden gegeven maar ook hele fijne dressuurpaarden, mag wat hoogbeniger, sterk achterbeen.
Ze is nu drachtig van davino een jonge hengst.

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:39

Mijn bijrijdpaard is ook van Hemmingway!
Meestal een goudeerlijk paard, wil graag voor je werken.
Hij staat voor de wagen en ik rijd hem nu L1 dressuur onder het zadel.
Springen vind hij erg leuk, allen ik minder, haha!

Meet Zorap (maar we noemen hem Joost := )

Afbeelding

Meer foto's in mijn profiel.

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:01

Leuk om verschillende nakomelingen te zien!
Ik heb een 8-jarige Hemmingway x Metall ruin van ong. 1.75, deze heb ik nu iets meer dan een jaar in mijn bezit. Ben er erg blij mee.
We zijn vorig jaar oktober in de B dressuur gestart en binnenkort gaan we M1 starten.
Zazou is een braaf paard met enorme looplust en een sterk achterbeen. Maar ook een ontzettende haarbal en is snel wat aan de magere kant.
Op wedstrijd soms wat druk, maar blijft erg fijn te rijden.

http://imageshack.us/a/img6/4839/dsc03665001.jpg

Afbeelding

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:16

Zie allemaal leuke hemmingwaytjes voorbij komen.
Dat harige zijn toch wel hele sterke Hemmingway genen geloof ik :j
Voor de staart en manen ben ik er heel blij mee...maar dat er nu toch al een flinke wintervacht aan het komen is, is weer wat minder. Hoop dat ik het met 2 keer scheren red deze winter

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:30

Sprak Hendrikx (schrijf je dat zo?) ooit eens, waar hij op stal stond. En die zei dat dat harige inderdaad bij Hemmingway vandaan komt. Ik heb de mijne 3 weken terug al moeten scheren...